Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Interlagos, 1. juli 2010


track

Kørere

Bjarke, Niels, Martin, Simon, Hans Peter, Bent, Lehel, Bruno og John

Kvalifikation kvalvejr

Bjarke lagde ud i fint solskin med at køre en hurtig omgang på 18 points i alt, og dermed var overliggeren sat højt.
Det klarede Niels dog fint med en ny banerekord (16 points), og så lignede det pole til Niels.
Martin kom hurtigt nok rundt, men da han havde talt forkert et enkelt sted, røg der 10 strafpoints oveni, og så endte han på 28 til en foreløbig tredjeplads.
Simon tog sig god tid og brugte 17 ture på at komme rundt, men også han talte forkert en enkelt gang, og så endte han på 32 points til en foreløbig fjerdeplads under Martin.
Hans Peter brugte 18 ture, rigeligt med tid og skred tilmed lidt ud undervejs, men da han ikke talte forkert, endte han med 26 points til en foreløbig tredjeplads foran Martin og Simon.
Bent skulle ikke bruge mange ture til at komme rundt, og da han hverken skred ud eller lavede fejl, blev det til en meget fornuftig omgang på 18 points, der rakte til en foreløbig tredjeplads, lige efter Bjarke. Der var kun tiden til forskel på de to.
Lehel kørte sin anden kvalifikation i denne sæson, og han tog sig også god tid og mange ture til det, men desværre talte også han forkert et enkelt sted og måtte indkassere 10 ekstra points. Dermed endte han med en total på 32 til en foreløbig placering som næstsidst foran Simon på bedre tid.
Bruno sæsondebuterede med en sikker runde, der ikke var forceret og holdt sig fri for alle slags fejl. Han endte på 20 points til en foreløbig startplacering som nummer 4, efter Bent og foran Hans Peter.
Sidste mand i kvalifikationen var John, som aldrig har spillet med før. Han kendte dog reglerne, så der ikke det store behov for hjælp. Når man ikke har kørt kval før, går det dog sjældent rigtigt godt, og John lærte også at det er sværere at køre, når der er et ur, der hele tiden tæller tid. Med 19 ture, et par udskridninger og en enkelt tællefejl endte John som sidste mand i kvalifikationen.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 15 0 0 1:04:90 16
Bjarke 16 0 0 2:12:75 18
Bent 16 0 0 2:32:78 18
Bruno 17 0 0 3:01:38 20
Hans Peter 18 4 0 4:44:06 26
Martin 16 0 10 2:27:63 28
Lehel 18 0 10 4:18:66 32
Simon 17 0 10 5:18:47 32
John 19 4 10 5:49:57 38

Løbet l�bsvejr

Skyerne trak sammen inden starten gik, så kørernes valg gik på at køre sikkert med hårde dæk eller satse på at det kunne holde tørt med bløde dæk. Det åbnede for muligheden for drama, og drama kom der - allerede på første omgang!
Debutanten John havde valgt at stille op for Jordan, og han fik en rigtig skidt start - bilen stallede og han måtte vinke farvel til alle konkurrenterne inden første sving.
Det gik dog endnu værre for den anden Jordan, der blev kørt af Simon, han måtte simpelthen parkere den i andet sving, da han fik en anden aftale.
I front havde Niels valgt de bløde dæk i raketten, og det gik forrygende. I løbet af omgangen fik han lagt afstand til alle andre og kunne gå i pit som første mand. Der valgte han at fortsætte med bløde dæk, og det skulle han måske ikke have gjort, idet regnen brød frem lige efter han havde valgt dæk.
Martin, der også havde valgt bløde dæk til sin Leopard, kom i pit lige efter og valgte i stedet regnvejrsdæk, trods muligheden for at regnen kun var en byge.
Lehel fik problemer i sin McLaren, da han også havde valgt bløde dæk, og i sidste sving gik det galt: dækkene gav op, og Lehel kørte af banen og udgik for anden gang i træk på første omgang. Forhåbentligt bliver 3. gang lykkens gang for den uheldige Mclaren-kører.
Bent havde også været i problemr i Zebraen, men han overlevede dem og mens regnen besluttede sig for at sile ned i resten af løbet, fik han held til at spærre Hans Peter og Bjarke på vej ind i pitten. Bruno var nået ind en anelse i forvejen, og Bjarke formåede trods forsinkelsen at holde trit med disse to.
Hans Peter havde fået en dårligere pit på grund af kvalifikationen og derfor var han lidt bagud i sekshjuleren.
Til sidst kørte John ind til pitstop for at få skiftet sine hårde dæk til regndæk.


Anden omgang udviklede sig perfekt for Bruno, der tordnede afsted og nåede frem til Martin (forreste mand) i pitten, og tilmed brugte pitstoppet til at overhale, og så var McLaren i front foran Leopard.
Bjarkes mesterbil og Bents Zebra havde fulgt hinanden gennem hele omgangen, og de kom da også ud af pitten samtidigt efter at have repareret deres biler.
Niels havde satset og tabt med de bløde dæk, og han var faldet ned til en femteplads, som han måtte dele med Hans Peter, der ikke havde fået så meget fart i bilen på anden omgang.
Sidste mand var igen John, der måtte erkende at der blev kørt lidt hurtigere, end han var vant til.


Bruno kørte solidt på sidste omgang og kunne køre over stregen som vinder - tillykke til Bruno og McLaren. I dag havde Bruno og McLaren endelig det held, de manglede på Estoril i 2005.
Bent og Bjarke havde brugt 3. omgang til at kæmpe indbyrdes, og konkurrencen havde kastet en overhaling af Martin af sig. Dermed blev det en kamp om andenpladsen, som Bent vandt, og Bjarke tog tredjepladsen.
De seks hjul i Tyrrellen virkede bedre på tredje omgang, og Hans Peter overhalede også Martin til en fjerdeplads, mens Martin måtte nøjes med en femteplads i et løb, hvor han havde været med helt fremme.
Niels kørte ind som sekser - det koster at køre på forkerte dæk - mens John endte sit første løb med en syvendeplads.

Jeg synes Interlagos er en meget tilgivende bane at køre på, det er sjældent at fejl koster meget, medmindre man bliver fanget med bløde dæk i regnen, selvfølgelig. Der var ikke mange overhalinger, hverken før eller efter vejrskiftet, og på trods af banens hurtige natur var der heller ikke mange motorskader. Det kan dog skyldes regnens kølende effekt.
Det tog os omkring 5 timer at spille, og det ville nok have taget længere, hvis ikke 2 mand var udgået på første omgang - det tager tid at spille i regnvejr.


Timer 5
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Bruno 1 D�ktype 7 3 3 3 2 2 2 3
Bent 2 D�ktype 7 3 4 2 3 2 1 10
Bjarke 3 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 2
Hans Peter 4 D�ktype 9 2 3 3 3 2 0 9
Martin 5 D�ktype 7 1 4 3 3 2 2 8
Niels 6 D�ktype 9 1 3 2 3 3 1 1
John 7 D�ktype 7 3 3 3 3 2 1 5
Lehel Udg. 1. omg. dæk D�ktype 7 2 3 3 2 3 2 7
Simon Udg. 1. omg. D�ktype 9 2 3 2 3 2 1 4
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.