Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Detroit, 11. august 2010


track

Kørere

Bjarke, Niels, Martin, Lars, Simon, Bruno, Michaela og Henrik

Kvalifikation kvalvejr

For tredje gang i år styrtede regnen under kvalifikationen, og det kunne ses på tiderne.
Bjarke lagde ud med en fornuftig tid (23 - 2:49:59), hvorefter Niels lavede en tællefejl på sin langsomme omgang og fik en halvringe tid (33 - 1:27:03).
Herefter deltes spillerne ud på 2 kvalifikationsbaner for at øge tempoet lidt.
På "bane 1" kørte Martin en anelse langsomt på flere måder (26 - 4:04:00), og han endte mellem Bjarke og Niels.
Lars havde meget mere skub i tingene, men han lavede fejl som Niels, heldigvis for ham brugte han færre ture end Niels, så han klemte sig ind foran (32 - 3:14:90)
Henrik debuterede som sidste mand på "bane 1", og han gjorde det udmærket, dog havde han brugt en del ture, så han endte lige under Martin med en rimelig tid (27 - 7:06:47)
På "bane 2" var Simon første mand i vælten og han kvitterede med en runde uden fejl i en rimelig tid 2,5 sekunder hurtigere end Martins (26 - 4:01:38)
Bruno kørte hurtigt, desværre for ham en anelse for hurtigt, og han indkasserede en straf til dårligste tid (33 - 2:55:10)
Sidste på "bane 2" var Michaela, som brugte god tid og mange ture til at komme rundt på sin første kvalomgang nogensinde, og dermed endte hun med dagens dårligste tid, hvad der er ok, debut'en taget i betragtning (33 - 5:59:25)
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Bjarke 19 2 0 2:49:59 23
Simon 19 3 0 4:01:38 26
Martin 21 1 0 4:04:00 26
Henrik 20 0 0 7:06:47 27
Lars 19 0 10 3:14:90 32
Niels 22 0 10 1:27:03 33
Bruno 20 1 10 2:55:10 33
Michaela 23 5 0 5:59:25 33

Løbet l�bsvejr

Inden starten gik, brød solen igennem skyerne og opløste dem, så alle fartfreaks var glade :-)
Første omgang blev meget dramatisk, det begyndte allerede ved starten, da Henrik, som havde valgt at køre for Zebra, stallede og måtte se de andre køre fra ham på vej mod første sving.
Feltet blev delt i to grupper gennem de første fire ettersving, og der blev kørt tæt, med mange muligheder for at kollidere. I andet sving måtte Henrik aflevere lidt karosseri efter et sammenstød, og da Niels i tredje sving stødte sammen med ham igen, gik Zebraen i spin, og det var ikke slut her. Niels havde kørt raketten ind mellem 4 biler i et forsøg på at følge med, og det var for meget for evnerne, idet der bare ikke var plads til en bil til... Som resultat gik Niels' raket i spin lige ved siden af Henriks Zebra.
Da de to uheldige kørere startede bilerne bagefter, blev Brunos McLaren et uskyldigt offer for de 2 x spin, idet de blokerede udgangen af svingen så hårdt, at Bruno ikke havde andet valg end at geare hårdt ned til første gear for at undgå at smadre bilen op imod de to 'parkerede' biler!
I svinget efter ramte Henrik og Niels igen hinanden, og igen gik Henras Zebra i spin, denne gang dog uden følgeskab af raketten.
I den forreste ende af feltet kom dramatikken også, da Michaela fra forfølgergruppen fejlsatsede i sidste sving og måtte parkere sin fine, nye Ko i gruset.
I pitlane var der også dramatik, da leopardteknikerne fik held med et hurtigt pitstop, som fik Martin ud og blokere Bjarke og Simon i førergruppen - der var stor jubel over dette, i hvert fald i Martins pit :-)
Lars var den eneste, der i Toyotaen kunne følge med Martin ud på næste omgang.
Senere, da de sidste kom ind, gentog Niels' mekanikere kunstsykket, det var dog kun uheldige Bruno i McLaren, det gik ud over. Det er uvidst, om det var derfor Mclaren-folkene valgte at skifte Brunos dæk til hårde.
Sidste mand i pit var Henrik, der takket være Niels' spærring, kunne holde trit med Bruno.


På anden omgang var feltet blevet spredt, og det gav mindre karoseridramatik.
Der var dog andre momenter, som da Niels i raketten brugte 2 x slipstrøm til at komme ind i andet sving og melde sig ind i topstriden.
Martin kunne trække lidt fra de andre, og da Niels ikke kunne komme helt op, blev rækkefølgen i andet pitstop Martin - Lars - Niels
. I forsøget på at følge med de tre forreste, satsede Bjarke alt i sidste sving. Det gik galt, og han måtte parkere Mesterbilen samme sted i gruset, som Michaela omgangen forinden havde parkeret sin Ko.
Simons hårde dæk havde været hårde (hø-hø) ved hastigheden i Jordan-raceren, og han fulgtes ud fra andet pitstop med Henrik, der havde fået liv i Zebraen.
Bagest lå Bruno, der havde en rigtig dårlig dag. Måske held-balancering efter sejren sidste måned? Denne gang valgte han at skifte tilbage til bløde dæk, for at hente folk på sidste omgang


Martin formåede i Leoparden at holde føringen gennem tredje omgang, og kunne dermed køre sæsonens tredje sejr hjem
. Ligesom Martin, havde Lars i Toyotaen ikke de store problemer med at holde sin placering, og han kom ind som toer, mens Niels tog tredjepladsen.
I anden halvdel af feltet var der mere drama, da Simon satsede hårdt i sin Jordan på vej ud af femte sving, desværre for ham kunne dækkene ikke holde til belastningen, og han gik i spin. Inden han nåede treersvinget, var både Zebra- og Mclaren-racerne kørt forbi, og Simon havde ingen mulighed for at hente dem igen.
Dermed stod kampen om fjerdepladsen mellem Bruno i McLaren og Henrik i Zebra, og her var det debutanten Henrik, der trak det længste strå og kørte over som firer, mens Bruno blev femmer.

Sidst i 2007 var min kommentar at banen blev statisk efter første omgang, og det kom til at gælde denne gang også, selvom der var to kørere mere til at lave ballade, i hvert fald foran. Kigger jeg på mellemtiderne, er der fin udskiftning i placeringerne, hvor Henrik får kørt sig fint op efter en katastrofestart.
Sidst udgik 1/6 og denne gang var det 2/8, man må konstatere at Detroit ser ud til at være en hård banen at køre på.


Timer 4
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Martin 1 D�ktype 9 1 3 3 2 2 2 3
Lars 2 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 5
Niels 3 D�ktype 11 1 4 2 2 2 0 10
Henrik 4 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 4
Bruno 5 D�ktype 11 1 3 2 2 2 1 9
Simon 6 D�ktype 11 1 3 2 2 2 1 1
Bjarke Udg. 2. omg. dæk D�ktype 9 1 4 2 2 2 2 2
Michaela Udg. 1. omg. dæk D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 8
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.