Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Indianapolis, 25. august 2004


track

Kørere

Brian, Carsten, Claus, Jesper Jensen, Kasper, Kristian, Mikkel, Morten og Niels.

Kvalifikation kvalvejr

Niels lagde på en solbeskinnet bane ud i vanlig hård stil med en supertid, ialt 19 points
Mikkel forsøgte bagefter at gøre ham kunsten efter, men måtte indkassere to strafpoints, så han endte på 22.
Carsten valgte at køre sikkert på sine bløde dæk, så han fik ingen strafpoints, men da han brugte meget tid og mange slag, endte han på 24.
Morten startede lige efter og valgte som den første hårde dæk til kvalen. Det kostede tre strafpoints at køre igennem, til gengæld brugte han så få slag at også han endte på 24 points, og 7,5 sekunder hurtigere end Carsten.
Jesper kørte lige så hurtigt som Morten og brugte lige så få slag, men hans bløde dæk gav ham 4 strafpoints undervejs, så han endte på 25.
Dagens positive overraskelse stod Brian for, da han i den ene Ko kørte på under tre minutter og ellers samme stats som Jesper, til ialt 23 points og en tredjeplads.
Kristian kørte hasarderet, men hurtigt, og endte på 25 points. Med en tid, der var 1 minut og 13 sekunder hurtigere end Jesper, vandt han den duel.
Kasper sørgede i sin Lotus for at stå for dagens dårligste kvalifikation, da han på trods af at køre på over 4 minutter, stadig fik 14 strafpoints. Han endte med 37 points.
Claus valgte (klog af skade?) også hårde dæk, og kørte en tid hjem på over fire minutter, 4 strafslag og 20 slag, ialt 28 points. Niels havde altså igenigen sikret sig pole, men der var hård kamp om resten!
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 18 0 0 1:57:25 19
Mikkel 18 2 0 2:17:22 22
Brian Lind 17 4 0 2:56:62 23
Morten 17 3 0 4:03:94 24
Carsten 20 0 0 4:14:07 24
Kristian 17 6 0 2:58:38 25
Jesper Jensen 17 4 0 4:11:56 25
Claus 20 4 0 4:37:97 28
Kasper 20 14 0 4:02:13 37

Løbet l�bsvejr

I sjaskøsende regnvejr blev det til et løb, der havde mere til fælles med stock car end formel 1. Niels brugte første omgang på at bringe sig komfortabelt i spidsen i sin NKA-racer, mens der var tæt fight på resten af pladserne. Mikkel havde kæmpet hårdt for at følge med i sin Williams, men måtte falde tilbage til en forfølgergruppe med Carsten(Toyota), Morten(BAR) og Jesper(Bitestar). Mikkel valgte at pitte efter første omgang, ligsom også Toyotaen var inde at vende.
Lige efter fulgte Brian i den ene Ko, sammen med Claus, der også havde været inde at pitte efter den hårde behandling, hans Jaguar havde væreet igennem.
Til sidst fulgte Kasper i sin Lotus og Kristian i den bagerste Ko, der havde været inde at pitte også.

På anden omgang valgte Niels at køre lidt mere sikkert, og det blev til oversikkert, for lige pludselig havde Carsten bragt Toyotaen i front, mens Niels valgte at pitte for at få nye dæk.
Mikkel og Claus kæmpede fortsat hårdt om tredjepladsen, selvom Claus valgte at pitte.
Morten fulgte efter ind i pitten, ligesom også Brian i den forreste Ko, gjorde det.
Kristian havde kæmpet sig op og da han ikke pittede, lå de to Køer nu side om side.
Kasper kom ind som bagerste mand med et langt pit stop og en smadret bil.
Undervejs havde Jesper i den blå-sorte bil fået afprøvet den nye regel om at man ikke udgår, hvis man mister det sidste kritiske point. Hans karosseri var gået i stykker og det kostede ham 3xspin på anden omgang. Da han så også gik i spin i sidste sving på anden omgang, valgte han at parkere bilen.
På nuværnde tidspunkt var der blevet smidt ca. 13 karosseripoints på banen...

På tredje omgang måtte Carsten sande, at der ikke skal så meget til at vælte læsset, når bilen er brugt, og han måtte se NKA-raceren køre forbi, trods et ihærdigt forsøg på at holde forspringet.
Mikkels Williams og Claus' Jaguar blev ved med at ligge i tæt kamp, men det blev Claus der trak det længste strå, da Williams-bilen blev tvunget til at resignere i sidste sving for at sikre sig at kunne komme i mål. Som om det ikke var nok, havde Morten fået rigtig god fart i BAR'en, og han accelerede forbi Mikkel på den afsluttende langside.
Så langt, så godt, men i lang tid af tredje omgang var al opmærsomhed rettet mod de to Køer, der udkæmpede en drabelig kamp på vovemod, hårde yvere og gnistrende hove. Da Brian halvvejs på på første omgang gik i spin pga. dårligt ophæng, troede vi at det var afgjort, men han fik manøvreret sin bil hen at holde i vejen for Kristian, så han fulgte stadig med. Det varede dog kun til slutningen af kombinationssvinget, da Brian gik i spin for anden gang, og måtte overlade sejren i den interne dyst til Kristian, der nu kan kalde sig førerko indtil næste interne møde.
Beklageligvis for Kristian gik også han i spin, og så måtte han se Lotus'en passere sig lige inden sidste sving, og dermed fik Kasper den sidste plads i pointsene.
Der var brde enighed blandt de tilbageværende syv at det havde været en fornøjelig aften, og at alle havde rubbet neglene og spillet så hurtigt de kunne, uden derfor at lave dumme fejl. Det øgede naturligvis til morskaben at der ialt blev aflevert 15 karosseripoints i løbet af spillet. I flere af svingene var det umligt at komme igennem uden at risikere mindst ét ophængspoint - Indianapolis i regnvejr er sjovt :-)
Timer 3
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Niels 1 D�ktype 8 3 4 2 2 2 1
Carsten 2 D�ktype 7 3 3 3 2 3 1
Claus 3 D�ktype 7 3 3 3 2 2 2
Morten 4 D�ktype 7 3 3 3 2 3 1
Mikkel 5 D�ktype 7 4 2 3 2 2 2
Kasper 6 D�ktype 7 4 2 3 2 2 2
Kristian 7 D�ktype 6 3 2 4 2 3 2
Brian Lind 8 D�ktype 7 3 3 3 2 2 2
Jesper Jensen Udg. 2. omg D�ktype 7 3 3 3 2 2 2