Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Suzuka, 7. oktober 2010


track

Kørere

Bjarke, Martin, Niels, Lars, Hans Peter og Simon

Kvalifikation kvalvejr

Bjarke lagde i overskyet vejr ud med at køre en omgang på det jævne med flere missede sving.
Martin var ikke lige så uheldig med sine slag, så han kørte sig ind foran Bjarke i sit forsøg.
Niels kørte forrygende og smadrede banerekorden med en superomgang, der blievr ekstrem svær at gøre bedre.
Lars kørte fornuftigt, men da han tænkte sig om længere end de forrige, havnede han bag Bjarke.
Hans Peter pressede bilen hårdt, og det resulterede i et par udskridninger, som kostede ham placeringer, samtidig med at han også tog dig god tid. Dermed endte Hans Peter som femmer.
Simon tog sig god tid, kørte et ekstra stop i et af svingene og talte forkert en enkelt gang til en sikker sidsteplads.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 15 0 0 1:19:31 16
Martin 17 0 0 2:42:81 19
Bjarke 18 0 0 2:20:50 20
Lars 17 0 0 3:30:18 20
Hans Peter 17 4 0 4:28:25 25
Simon 20 0 10 5:13:31 35

Løbet l�bsvejr

Der var dømt solskin til løbet, og alle havde valgt at starte på bløde dæk. På grund af at det var sæsonens sidste løb, var der lidt ekstra spænding, idet både Martin og Bjarke kunne ende som den store vinder. Da Bjarke havde et forspring i den samlede stilling, krævede det dog at Martin skulle vinde løbet, hvis han ville ende som mester, mens Bjarke ville tage titlen med alle andre resultater.
Stor var derfor Bjarkes ærgrelse, da 3 biler lagde lidt afstand på første omgang, hvoraf Martin kørte den ene.
Niels, Martin og Hans Peter stak lidt af fra de andre, og da Martin styrede Leoparden ind i pitlane, valgte Niels at styre Raketten udenom, sådan at han tog en klar føring.
Hans Peter fulgte fint med i Tyrrell'en, og da Martins korte pitstop mislykkedes, kunne de to følges ad ud på anden omgang.
Simons Jordan og Bjarkes Mesterbil lå side om side lige efter de forreste, og de benyttede begge lejligheden til at lave et langt pitstop.
Sidste mand var Lars i Toyota, der dog ikke havde langt op til de øvrige.


På anden omgang svandt Niels' føring langsomt ind, og da kørerne var ca. halvvejs, havde Martin hentet Niels, som kompenserede for sine slidte dæk ved at bruge Rakettens benzinpoints istedet. Martin formåede tilmed at lægge lidt afstand til forfølgerne, og så var både banesejren og sæsonsejren indenfor rækkevidde. Martin brugte i pitten lang tid på at beslutte sig om at han skulle bruge det sidste pitpoint på benzin eller bremser, og valgte til sidst at han ville have et bremsepoint på Leoparden.
Lige efter Martin kom alle andre i pit, de var nemlig blevet samlet på anden omgang, og der var trængsel i pitlane. Alle fire havde vellykkede, korte pitstop.
Sidst var stadig Toyota med Lars som kører, men han holdt sig stadig tæt på de andre.


Martin lå lunt indtil han missede tredje sving, som fik Niels og Hans Peter op på turhøjde. Han valgte derfor at køre rigtigt defensivt i det første 180-graderssving, mens Hans Peter også stjal et par felter. Det betød at Niels måtte brænde mange dæk af for at komme frem, og heldigvis for ham betalte set sig, da han fik Raketten ind i femte sving en tur før de to andre til Bjarke's glæde.
Det kostede dog det sidste benzinpoint, og da Martin stadig havde benzin tilovers, kunne han satse lidt ekstra i det sidste sving.
Niels missede indgangen til svinget i fjerde gear, og da Martin drønede ind i sjette, var han foran igen.
Martin var nu rigtigt glad for sin beslutning om bremsen ved pitstoppet, da den nu gjorde det muligt at geare ned til tredje gear og undgå at udgå :-)
Martin fik dermed den sejr, han skulle bruge og vandt sæsonen i sidste løb og i sidste sving - tillykke!
Hans Peter kom ind i svinget turen efter sammen med Niels, men desværre for ham røg Tyrrel'ens ophæng, og han gik i spin i starten af svinget. Dermed kunne Niels køre over som toer.
Da bilerne lå tæt, skulle det vise at blive dyrt for Hans Peter. Først kørte Simon forbi og tog den sidste podieplads i sin Jordan.
Dernæst drønede Bjarke forbi i sit sidste løb i Mesterbilen.
Til sidst kom også Lars i Toyotaen og overhlade til en femteplads, og dermed blev Hans Peter sidst.

Jeg var overrasket over hvor tæt vi lå denne gang. Der var ikke mere end et par ture mellem forreste og sidste bil, så ramte man ikke sving, var det det samme som en tur ned 'bagi'. Det giver et godt pres, og løbet var spændende, ikke mindst fordi Martin konstant lå på lur efter den sejr, som kunne give titlen. At den så kommer i sidste omgang, er fantastisk - jeg mindes ikke en tættere afslutning.
Jeg mindes iøvrigt heller ikke at Bjarke har heppet på mig før i et løb i Århus ;-)


Timer 3
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Martin 1 D�ktype 9 1 3 3 3 2 1 2
Niels 2 D�ktype 9 1 4 2 3 2 1 1
Simon 3 D�ktype 11 1 3 2 2 2 1 8
Bjarke 4 D�ktype 9 1 4 2 2 2 2 10
Lars 5 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 3
Hans Peter 6 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 9
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.