Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Valencia, 17. januar 2011


track

Kørere

Martin, Bjarke, Niels, Simon, Jens, Louise, Mikkel, Tomas og Søren

Kvalifikation kvalvejr

Som forsvarende mester slog martin årets første vejr, og det blev sol til kvalifikationen.
Kvalifikationen blev kørt på 2 baner, da vi var 9 kørere.
Ingen havde kørt banen før, og det kunne ses på tiderne for de fleste.
Niels tog pole med Mikkel rigtigt tæt på, mens Bjarke tog tredje startposition på grund af en enkelt tur mere.
Tomas blev dagens eneste med straf, så han vandt dagens sidste startposition, mens dagens debutant, Søren, klarede sig ganske hæderligt.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 16 0 0 1:25:52 16
Mikkel 16 0 0 1:58:38 16
Bjarke 17 0 0 1:46:90 17
Martin 17 0 0 4:39:87 21
Søren Mors 19 0 0 3:16:44 22
Jens 18 0 0 4:39:72 22
Louise 17 2 0 4:10:09 23
Simon 19 0 0 5:22:00 24
Tomas 16 0 10 3:45:56 29

Løbet l�bsvejr

Der var variabelt vejr i starten, og måske var det det, der gjorde at feltet var delt mellem bløde og hårde dæk.
Der var også stor tvivl om hvor hård banen ville være ved motorerne, og hvor meget karosseri og ophæng man skulle bruge på banen, så flere havde dækket sig godt ind.
Da starten gik, formåede Niels at veksle sin pole til en lille føring, som holdt omgangen ud.
Bjarke havde styret sin Williams sikkert igennem tumulten blandt de andre, så han var lige bagefter sammen med debutanten Søren, som hang overraskende godt ved i sin nye Sauber.
Louises Jordan var der også kommet fint gang i, og hun lå lige bagved de to forfølgere, og havde tid til at reparere bilen i pitten. Hun kunne have været lidt længere fremme, men Martin havde placeret Mesterbilen så den lige akkurat forhindrede hende i at buldre igennem sidste sving, og det kostede lidt fart
Mikkel og Martin fik ikke så meget fart i bilrene på første omgang, men de havde stadig chancen, på trods af at begge fejlede deres korte pitstop.
Bagest lå en trio af Jens, Simon og Tomas, som alle ikke havde ramt svingene rigtigt. Det 'hjalp til' at antallet af biler på banen gjorde at de et par gange måtte vælge et lavt gear for at undgå at køre ind i folk. Jens valgte som den eneste af de tre at reparere på bilen i stoppet, mens hans jaguarmekanikere skiftede til bløde dæk


På anden omgang mistede Niels lidt fart i NKA-raceren, mens Bjarke havde godt gang i Williams-raceren, så han fik hentet Niels, og kom tilmed først ud af pitten, på trods af at han valgte at reparere lidt på bilen.
Søren havde holdt farten i sin Sauber, så det var godt gået at Louise kunne hente ham og sammen satte de pres på de to forreste. Sørens mekanikere valgte at skifte til bløde dæk, mens de reparerede på bilen.
Lidt tilbage kunne Mikkel kyle sin Williams i pit til et langt pitstop.
Martin havde ikke fået mere gang i Mesterbilen på anden omgang, men det havde Jens med sin Jaguar, så de to fulgtes ad til anden pitstoprunde.
Tomas kørte Minardien ind som næstsidst efter anden omgang, mens Simon slet ikke kunne få strategien til at passe og lukkede feltet.


På tredje omgang blev det synligt at Valencia med 9 biler godt kan trække lidt på bilerne, idet der var flere spins.
I front fulgtes Niels og Bjarke ad indtil toersvinget halvvejs(Nazaret), hvor Niels fik et lile forspring. Det holdt ind i næstsidste sving (Grao), hvor regnen brød frem og vanskeliggjorde positionsskift. Bjarke var herefter reelt chanceløs og Niels kunne køre ind som vinder af sæsonens første løb med Bjarke som en sikker toer.
Kampen om tredjepladsen endte med et opgør mellem Louise og Søren, og det var overraskende, ikke kun fordi Søren var debutant, men også fordi Søren havde haft Sauberraceren i spin i første sving pga ophængsproblemer. I en tæt afgørelse kunne Louise køre ind før Søren, og dermed var de første 4 pladser besat.
Jens havde satset hårdt på sidste omgang, og det havde givet pote, derfor kunne han køre Jaguaren over som femmer.
Sjettepladsen tog Mikkel sig af i Williams, det kunne være blevet til mere, hvis ikke han var blevet overrasket af regnen.
Martin havde værewt i spin undervejs ikke én, men to gange, første gang pga manglende karosseri, anden gang pga ophæng, så en syvendeplads på trods af to spins var trods alt ikke helt ringe.
Han var godt nok presset af Tomas, men Tomas fejlvurderede det sidste sving på sidste omgang, og det er farligt i regnen. Resultatet blev at Tomas udgik, selvom han havde gjort sig store anstrengelser for at fuldføre og forbedre sin statistik.
Sidste mand denne dag var Simon, der aldrig fik nogen fart i sin Jordan, det så ud som strategien med få benzinpoints aldrig rigtigt kom til at stemme overens med hans slag og ryk.

Valencia viste sig (denne gang) at være overraskende blid ved folks motorer, selvom vi havde en idé om at det måske skyldtes held lige så meget som banen selv.


Timer 4
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Niels 1 D�ktype 9 1 4 2 3 3 0 3
Bjarke 2 D�ktype 9 1 3 3 3 2 1 1
Louise 3 D�ktype 7 2 3 3 3 2 2 7
Søren Mors 4 D�ktype 7 3 3 3 2 2 2 5
Jens 5 D�ktype 8 1 3 3 3 2 2 6
Mikkel 6 D�ktype 7 2 3 3 3 2 2 2
Martin 7 D�ktype 7 2 4 3 3 2 1 4
Simon 8 D�ktype 11 1 2 3 2 2 1 10
Tomas Udg. 3. omg. dæk D�ktype 8 2 3 4 2 2 1 8
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.