Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Watkins Glen, 7. februar 2011


track

Kørere

Niels, Louise, Lars, Martin, Michaela og Hans Peter endte med at spille på bane 1

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen foregik i tørvejr, og Niels formåede at slå sin egen banerekord, mens Louise endnu engang viste at hun kan køre hurtigt på denne bane.
Lars kørte aceptabelt, mens Martin måtte aceptere 2 ekstrafelter, hvilket gav ham et dårligt udgangspunkt for at forsvare sin titel.
Michaela tog sig god tid og undgik næsten også ekstrafelter, men værst gik det dog for Hans Peter, der både brugte tid, men som også fik flest ekstrafelter.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 17 0 0 1:38:19 18
Louise 17 0 0 3:33:43 20
Lars 18 0 0 3:32:63 21
Martin 18 2 0 3:35:10 23
Michaela 17 2 0 5:26:71 24
Hans Peter 18 4 0 4:07:47 26

Løbet l�bsvejr

Bane 1 startede med overskyet vejr.
HP var en del hurtigere på speederen end de andre og blandede sig hurtigt med de andre længere fremme. Feltet blev dog hurtigt delt i to, hvor Louise, Niels og Martin lå oppe foran. Martin blev godt hjulpet på vej derop af en snedig manøvre med dobbelt slipstrøm forbi hele tre modstandere. Inden chikanen på den fjerne langside foretog Niels pludselig et uventet pitstop og parkerede sin bil ude i siden. Ved slutningen af omgangen gik Martin først i pit, og hans mekanikere får sikkert en bonus i morgen, da han kunne sprinte afsted efter et meget hurtigt stop. (5 felter ekstra) Lige efter ham kom Louise, hvis mekanikere åbenbart stod og sov, da hendes hurtige stop mislykkedes. HP udnyttede derimod sine hårde dæk og drønede forbi pitten, hvorved han fik hentet de to førende. Det lykkedes også for Lars at foretage et lynhurtigt stop (5 felter ekstra), hvor han skiftede sine hårde dæk ud med bløde. Den sidste i pit var Michaela, og netop da hun forlod pitten på bløde dæk begyndte regnen at sile ned over banen.


På anden omgang gjorde regnen det meget vanskeligt for kørerne. Med alle på bløde dæk, undtagen HP der stadig kørte på hårde, lignede det nærmest et avanceret glatførekursus på Jyllandsringen. Det resulterede i at HP førte ved sidste sving, hvor han desværre oversatsede og spandt ud for pit-indgangen, da et dæk eksploderede. Det udnyttede Martin og Louise straks, og bragte deres særdeles brugte biler sikkert i pit foran HP til nogle tiltrængte lange stop. Louise blev dog sinket et øjeblik inde i pitten af HP's langsomme bil, hvilket gav Martin et forspring. Lars kom desværre for hurtigt ud af sidste sving og missede dermed pitten og indså, at han nu var tvangsindlagt til at køre en omgang i regnvejr på nedslidte dæk. ½ omgang efter feltet ankom Michaela til pitten, hvor det mislykkedes for hendes mekanikere, at få bilen hurtigt afsted.


På tredje omgang fik Martin hurtigt skabt sig en pæn føring, som det viste sig umulig for de andre at hente. Han vandt i sikker stil foran Louise, som kørte en ligeledes sikker 2.plads i hus. HP kom ind på 3.pladsen, og det lykkedes Michaela at fuldføre sit første løb med en 4.plads en halv omgang efter resten af feltet. Lars udgik som ventet efter 4. sving, da hans nedslidte bløde dæk til sidst ikke kunne mere.


Timer 4
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Martin 1 D�ktype 9 1 3 3 3 2 1 4
Louise 2 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 3
Hans Peter 3 D�ktype 10 1 4 2 2 2 1 9
Michaela 4 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 5
Lars Udg. 3. omg. dæk D�ktype 9 1 2 2 3 3 2 1
Niels Udg. 1. omg. D�ktype 11 1 3 2 2 2 1 2
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.