Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Kyalami, 7. marts 2011


track

Kørere

Bjarke, Louise, Søren, Martin, Niels, Mikkel, Jens, Henrik, Michaela

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikation blev kørt i regnvejr, tak Bjarke - igen! :-)
Det var nu nok meget godt, for Bjarke havde øvet sig som en gal - på tørvejr :-D
Der var ingen af kørerne, der kom igennem uden udskridninger.
Mikkel, Jens og Martin havde færrest med 1 udskrudning hver, mens Henrik vandt konkurrencen med 8 udskridninger.
Martin lavede dog også en fejl undervejs, så han endte med at få den dårligste tid, mens Mikkel og Jens havnede i den øverste tredjedel.
Pole gik til Niels, der havde mistet den hvis Mikkel havde været lidt over 4 sekunder hurtigere.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 18 2 0 1:34:03 21
Mikkel 18 1 0 2:04:10 21
Jens 18 1 0 4:21:75 23
Bjarke 18 4 0 2:19:21 24
Søren Mors 18 3 0 3:05:07 24
Louise 17 4 0 3:47:38 24
Michaela 17 4 0 5:08:06 26
Henrik 18 8 0 5:40:48 31
Martin 19 1 10 3:16:78 33

Løbet l�bsvejr

Regnen blev ved at sile ned over banen til selve løbet, og da der ikke var udsigt til opholdsvejr, var det nemt at vælge hvilken dæktype, man skulle køre på.
Mange havde taget lidt ekstra karosseri på grund af regnen og de mange andre biler på banen, og det viste sig at være en god idé, eksempelvis måtte Jens indkassere to karosseripoint i skade allerede i andet sving til sin Jaguar.
Samme sving brugte de fire forreste ti at brænde sammenlagt 17 dækpoints af i et forsøg på at komme foran de andre og komme ind i næste sving i femte gear - 17...
Selvom der var en anelse spredning på den forreste del af feltet undervejs blev det samlet til sidst, idet Louise og Søren foran var en anelse uheldige.
Derfor kom førergruppen på Louise, Søren, Mikkel, Niels og Bjarke ud på anden omgang i samlet flok efter alle havde haft lange pitstops på nær Mikkel og Niels, der istedet havde mislykkede korte af slagsen.
Jens fulgte lige efter i Jaguaren ligesom Henrik i Zebra/Skeletracer, der som den eneste i denne pitrunde formåede at lykkes med et kort stop.
Det var sådan set lidt imponerende at Jens ikke var længere bagude, da han var i spin i sjette sving efter en påkørsel fra Sørens Sauber.
Bagest, men stadig kun 2 ture efer de førende, lå Martin i Mesterbilen og Michaela i Koraceren.


På anden omgang blev førergruppen lidt efter lidt formindsket, mest dramatisk da Louises ophæng faldt fra hinanden i sjette sving med spin tilfølge.
På det tidspunkt havde Niels nu vundet et lille forspring i Raketten forrest, og det blev lidt større, da han valgte ikke at pitte som den eneste i feltet.
Mikkel var toer og gav Williamsmekanikerne besked på at reparere alt hvad de kunne.
Jens og Søren fulgte umiddelbart efter, Jens havde et godt, kort pitstop, mens Søren reparerede på Sauberen.
Bjarke mislykkedes med sit korte pitstop, men heldigvis for Louise lykkedes hun med sit og var kun én tur efter Bjarkes Williams.
Martin havde fået lidt - men kun lidt - fart i Mesterbilen og havde hentet Henriks Zebra/Skeletracer, og de to fulgtes ad ud på sidste omgang, muligvis pga Henriks dækspin i sjette sving.
Allersidst, men tæt på de to foran kom Michaela ind i Koen. Hun havde været i spin i syvende sving pga ophængsbesvær, men en superstart derefter havde holdt hende tæt på de andre.


Tredje omgang udviklede sig i front til et forfølgelsesløb mellem Mikkel og Niels. Niels brugte sit sidste benzinpoint allerede i første sving, så han kørte med risiko. Mikkel havde fin fart i bilen og pressede dermed Niels hårdt til at tage store chancer i front, hvis han ville bevare føringen.
Efter de sidste tre sving, hvor Niels lige så godt kunne have parkeret Raketten i rabatten, mislykkedes det for Mikkel i Williams at overhale Niels i det sidste sving, og dermed kunne Niels køre over som vinder, med Mikkel på andenpladsen.
Kampen om tredjepladsen kunne/burde have været en kamp mellem Jens i Jaguar og Søren i Sauber, men Søren påkørte Jens allerede i første sving og begge spandt rundt og efterlod chancen til resten af feltet.
Efter dobbeltspinnet overtog Bjarke tredjepladsen, men det var kun indtil sjette sving, hvor han fik så store problemer med sit ophæng, at Williamsraceren gik i spin.
Derefter lå tredjepladsen til Louise, som ikke have været i spin på sidste omgang, men desværre for hende og Jordan og heldigvis for Jens og Jaguar, havde Jens fået så meget gang i bilen at han accellererede forbi Louise i de sidste to sving og tog tredjepladsen, mens Louise fik fjerdepladsen.
Nu burde kampen om femtepladsen så ligge til Bjarke og Søren, men det blev mere til en kamp mod banen end hinanden. Søren lå for så vidt til den efter Bjarkes spin beskrevet ovenfor, men i selvsamme sving spandt Søren også rundt da hans dæk slap op. I allersidste sving gav Sørens dæk op for alvor, og han måtte parkere bilen og gå det sidste stykke ind til målstregen - heldigvis var der ikke langt ;-)
Bjarke fik derfor femtepladsen, mens Martin tog sjettepladsen på trods af at have været i et ophængsspin i første sving.
Den mulige kamp mellem Henrik og Michaela var aflyst, da Michaela var for hårdt presset med kun ét ophængspoint, og derfor kunne Henrik køre over stregen som syver, mens Michaela efter et enkelt spin på sidste omgang kunne afslutte løbet ved at køre over som otter.

Denne gang var der virkeligt brug for karosseri- og ophængspoint, ikke mindre end 10 spin havde vi, heraf de 3 karosseri-, 5 ophængs- og 2 dækspin - det er mange!
Folk havde generelt en fornemmelse af at der var ombytten på placeringerne, selvom det ikke gjaldt for de sidste 3 denne gang.
Til det her løb havde alle valgt for mange motorpoints, mens vi godt kunne bruge flere points på resten.


Timer 5
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Niels 1 D�ktype 9 1 3 3 2 3 1 2
Mikkel 2 D�ktype 8 2 4 2 2 2 2 1
Jens 3 D�ktype 8 1 4 3 2 2 2 3
Louise 4 D�ktype 6 2 4 4 2 2 2 6
Bjarke 5 D�ktype 9 1 3 3 2 2 2 4
Martin 6 D�ktype 7 2 3 3 2 2 2 8
Henrik 7 D�ktype 8 2 3 3 2 2 2 10
Michaela 8 D�ktype 8 3 3 3 2 1 2 9
Søren Mors Udg. 3. omg. dæk D�ktype 7 3 2 3 2 3 2 5
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.