Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Race City, 4. april 2011


track

Kørere

Niels, Bjarke, Louise, Mikkel, Jens, Martin, Søren, Simon og Lars

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen foregik i tørvejr, og så skulle man jo tro at Niels løb med pole, men sådan skulle det ikke gå, da han skred alt for meget ud i sidste sving.
Polen blev nappet af Bjarke istedet, da han som den eneste formåede at køre en omgang uden at lave udskridninger.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Bjarke 22 0 0 3:09:06 25
Mikkel 22 2 0 2:13:57 26
Martin 22 2 0 3:48:66 27
Louise 21 2 0 4:38:72 27
Søren Mors 19 6 0 3:18:75 28
Jens 20 4 0 4:43:97 28
Niels 20 8 0 1:40:10 29
Simon 22 2 0 5:24:59 29
Lars 24 2 0 4:34:81 30

Løbet l�bsvejr

Det blev for en gangs skyld ikke regnvejr med Bjarke i pole, kun omskifteligt. Det betød at flere i feltet valgte den sikre løsning på hårde dæk, i stedet for de bløde, som ellers normalt er i flertal.
Louise og Jens blev taget på sengen af startsignalet, og de stallede begge deres biler, det var vi andre glade for :-).
I den anden ende af feltet fik Mikkel en forrygende start og lagde hurtigt afstand til resten, og med et kort, vellykket pitstop kunne Williams-mekanikerne sende Mikkel afsted alene i front efter første omgang.
Martins Leopard var lidt efter sammen med overraskelsen Simon i den ene af feltets to Jordanracere.
Derefter fulgte en stor forfølgergruppe med Bjarke, Louise og Søren, der pittede enten langsomt eller mislykket hurtigt.
Jens valgte at Jaguarmekanikerne skulle holde lidt fri, så han pittede ikke og holdt dermed fat i de tre foran ham.
Nu burde både Lars og Niels allerede have været nævnt, men da de ikke kunne finde ud af at holde bremseafstand, var de begge spundet rundt i andet sving efter en kollision, til stor glæde og morskab for resten af feltet...


På anden omgang var der et par gange folk, der rystede lidt ved mulige vejsrkift, men da Mikkel i front var ca. halvvejs, Besluttede skyerne sig for at forsvinde, og solen kunne nu se resten af løbet fra oven.
Mikkels Williams nød åbenbart solen, for han holdt føringen i fin stil gennem den lange bane, og endnu engang viste hans pitcrew sig at være yderst velforberedte, da endnu et hurtigt pitstop lykkedes.
Efter Mikkel kom folk med fin afstand til hinanden som perler på en snor, forrest Martins Leopard, der også havde det fint i solen, han formåede endda at hente lidt på MIkkel selvom han tog et langt stop for at forberede sig på den sidste afgørende omgang.
Selvom Simons gule Jordan havde tabt lidt terræn til Martin, var han stadig fint med og med et hurtigt pitstop var der forhåbninger om at han måske kunne komme med op og kæmpe om de forreste placeringer til slut i løbet, hvor tingene normalt spidser til.
Søren, Jens, Louise og Bjarke fulgte derefter med en turs afstand mellem hver. Det var en anelse skuffende for Bjarke, der havde mistet fart i de sidste 4 sving i forhold til konkurrenterne, mens det var ok for Louise, hvis motor havde givet et spin undervejs.
Lars' Toyota fulgte noget efter, han havde hentet lidt på de andre i løbet af anden omgang, men ikke nok til at få kontakt.
Bageste mand var Niels, der endnu engang havde været i spin i andet sving, denne gang på grund af ophængsproblemer.


På tredje omgang så det ud til at Martin kunne true Mikkel, men da Martins Leopard satte ud i fjerde sving med ophængsproblemer, var Martin ude af topstriden.
Simon havde kort forinden været i spin i andet sving med sit ophæng, og så kunne Mikkel køre sin Williams-racer sikkert rundt på resten af banen og tage en komfortabel sejr.
Andenpladsen lå efter de to spin foran til Søren, som ikke fejlede og endnu en gang forbedrede sit bedste resultat.
Nu burde Jens have været med i kampen om tredjepladsen, men hans ophæng var sat ud i - som flere af de andres - andet sving, og derfor var han lidt længere nede.
I stedet var det Martins Leopard, der havde genvundet farten efter sit spin, som kunne køre ind som treer, mens Louise i feltets anden Jordan, som havde taget fartmæssig revanche på sidste omgang, fulgte lige efter på en fjerdeplads.
Jens fik skovlet sin Jaguar over som femmer, mens Bjarke kom ind som sekser efter en af sine langsomste omgange nogensinde.
Simon, der startede så godt, sluttede desværre skidt, og derfor kom han over stregen som syver, mens Lars kørte over som nummer otte.
Da sejrsceremonien var færdig og de lokale var ved at pakke boderne ned, kom Niels trillende som sidste mand på niendepladsen, efter at have været i spin yderligere to gange på sidste omgang...

Race City er en hård bane at spille med 9 mand. Vi havde en 4-5 kollisioner i de to første sving, og det gav problemer for folks ophæng, mens motorerne også blev belastede, dog ikke i samme grad. Jeg må indrømme at jeg ikke syntes banen var ret sjov, men jeg tror det har en del at gøre med den håbløse kvalifikation og løbsresultatet, der var værre.


Timer 5
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Mikkel 1 D�ktype 7 3 4 3 2 2 1 2
Søren Mors 2 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 5
Martin 3 D�ktype 7 3 4 3 2 2 1 3
Louise 4 D�ktype 7 3 4 2 2 2 2 4
Jens 5 D�ktype 10 1 3 2 2 2 2 10
Bjarke 6 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 1
Simon 7 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 6
Lars 8 D�ktype 9 2 4 2 2 2 1 8
Niels 9 D�ktype 9 2 4 2 3 2 0 9
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.