Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Zeltweg, 2. maj 2011


track

Kørere

Mikkel, Louise, Niels, Bjarke, Søren, Martin, Hans Peter, Simon og Lars

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen foregik i tørvejr og god orden - men ikke roligt :-)
Mikkel kørte som forventet en god runde (22 - 2:10:93), mens Louise overraskede med en usædvanlig dårlig en af slagsen (36 - 3:35:22).
Niels kørte hurtigst igen-igen (21 - 1:44:91), men var ikke i stand til at slå sin egen banerekord, mens Bjarke kørte en acceptabel omgang (23 - 2:18:15).
Søren havde ikke nogen god runde (33 - 3:04:75), og det gik ikke meget bedre for Martin, der ikke fik ramt banen godt nok og måtte tage til takke med 24 points (24 - 3:51:31).
Simon kørte forsigtigt og ungik udskridninger og hurtige ryk (27 - 5:43:69), mens Lars kørte usædvanligt godt (22 - 2:44:06 - personlig rekord) og kilede sig ind mellem Bjarke og Mikkel i gridden.
I det hele taget var kvalifikationspræstationerne under hvad kørerne har vist sig i stand til før på samme bane, med undtagelse af Lars, som nu er fjerdehurtigste på Zeltweg.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 20 0 0 1:44:91 21
Mikkel 20 0 0 2:10:93 22
Lars 20 0 0 2:44:06 22
Bjarke 19 2 0 2:18:15 23
Hans Peter 18 2 0 3:07:09 23
Martin 21 0 0 3:51:31 24
Simon 22 0 0 5:43:69 27
Søren Mors 20 10 0 3:04:75 33
Louise 21 2 10 3:35:22 36

Løbet l�bsvejr

Inden starten gik brød regnen fem, og da der ingen udsigt var til bedring, var det nemt at vælge dæktype :-)
med 9 biler i regnvejr blev første omgang dramatisk, ganske som forventet. Lars sørgede i sin Toyota for det første tilskuergys, da han stødte sammen med Både Bjarke og Martin inden første sving, og da han påkørte Bjarke i første sving, var det slutmed karosseriet, og Toyotaen gik i spin.
Lars' spin betød at Niels, Bjarke og Mikkel kunne trække lidt fra de andre, og det varede indtil halvvejs på omgangen, da de alle tre var involverede i kollisioner, der kostede Niels et spin i raketten, mens de andre to kunne køre derfra uskadte.
Det hjalp ikke meget på humørte hos raketkøreren, da han turen efter gik i et nyt spin, denne gang på grund af en påkørsel fra Simon i en gul Jordan...
Mikkel fik på vej mod pitten trukket en anelse fra i sin Williams, men fik ikke noget ud af sit hurtige pitstop, mens Bjarke i den anden Williams tog sig tid til at reparere sin bil i pitten.
Martin havde fået godt gangi Mesterbilen og fulgte lidt lidt efter til et langt stop.
Niels havde på nærmest mirakuløs vis havde fårt fart i bilen igen - desværre var mekanikerteamet bemandet med folk på aktivering, så det korte pitstop mislykkedes, mens det lykekdes Hans Peter i sekshjuleren at holde sig på omgangshøjde ved som den eneste ikke at pitte.
Simon havde taget sig tid til at reparere på bilen (Hitman-Jordan) efter en hård første omgang, mens Sørens mekanikere viste at de villa have hans Sauberbil længere frem ved et fantastisk hurtigt pitstop.
Louise havde ikke rigtigt gang i sin Jordan og var kun foran Lars, der var gået i spin på et skidt tidspunkt, mens alle andre var på vej op i fart.


Anden omgang blev slet ikke dramatisk på samme måde som første omgang, der var eksempelvis ingen spin overhovedet.
Foran kæmpede Williams-holdet (Mikkel og Bjarke) om de to første placeringer, og denne gang var det Bjarke, der forsøgte sig et hurtigt pitstop (som lykkedes), mens Mikkel reparede på sin Williams.
Niels havde kæmpet sig op til Martins mesterbil, og mens Martin reparerede lystigt på sin bil i pitten, viste Niels' mekanikere endnu engang hvorfor det er en skidt idé at få ledige i aktivering til at skifte hjul på en racerbil.
Ligesom Niels havde Simon kæmpet sig lidt frem, og her var det Hans Peters Tyrrell, der var modstanderen. Hans Peter pittede langt, mens Simon var meget hurtigt ude af pitten igen i sin gule Jordan.
Bag i feltet holdt Losuie skansen mde stabil kørsel, mens Lars havde kæmpet sig op til hende, til gengæld var Søren faldet tilbage.


På sidste omgang blev det tydeligt at de to første pladser skulle fordeles på Williams-teamet, og afgørelsen faldt først på sidste halvdel af banen, da Mikkel kom bedre ind i et sving end Bjarke, der måtte give fortabt og nøjes med andenpladsen - tillykke til Mikkel med den anden sejr i træk.
Martin faldt hurtigt ud af slaget om den sidste podieplads, da hans motor satte ud på starten af banens hurtigste langside - næsten samme sted som det spin der sendte Lars bagest i feltet.
Niels var dog ikke hurtig nok til at benytte sig af chancen til at komme væk, og han blev hentet af de bagvedliggende, så der blev kamp om tredjepladsen. Det eskalerede, da Simon i femte sving med aggresiv kørsel tvang Niels ind over et farefelt, som han ikke kunne godt over, og derved gik Niels i spin i sving 5 for tredje gang denne dag, mens resten af bordet havde det kosteligt.
Simon "Hitman" kunne derefter køre stille og roligt ind på den sidste podieplads efter et løb, hvor kvalifikationen måske ikke var helt i top, men afslutningen var i særklasse.
Hans Peter havde kørt et solidt løb, og kunne trille ind som firer uden at være presset bagfra og uden at kunne røre Simon foran.
Den eneste duel på dette tidspunkt var kampen om femtepladsen mellem Martins Mesterbil og Niels' Raket. Begge nåede ind i sidste sving samtidigt, men det var Niels, der havde den tungeste speederfod, og som derfor fik femtepladsen, mens Martin blev sekser.
Louise blev 7, Lars 8 og Søren 9 i et løb, som alle 3 formentlig gerne ser går i glemmebogen hurtigst muligt.

Første omgang var hård, men derefter blev bilerne spredt meget ud og løbet blev statisk, hvor det kun var spins, der ændrede mere end én tur frem eller tilbage for kørerne.
Der var stor forskel på hvor mange karosseri-, motor- og ophængspoints, folk havde brugt, de fleste af os ville gerne have haft flere på alle steder :-)


Timer 4
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Mikkel 1 D�ktype 8 2 4 3 2 2 1 10
Bjarke 2 D�ktype 8 1 3 3 2 3 2 8
Simon 3 D�ktype 8 2 4 2 2 2 2 4
Hans Peter 4 D�ktype 9 2 3 3 2 2 1 6
Niels 5 D�ktype 9 2 4 2 2 3 0 7
Martin 6 D�ktype 8 2 4 3 2 2 1 5
Lars 8 D�ktype 8 1 3 3 2 3 2 9
Louise 8 D�ktype 7 2 4 3 2 2 2 3
Søren Mors 9 D�ktype 7 2 4 4 2 3 2 1
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.