Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Daytona Beach, 6. juni 2011


track

Kørere

Mikkel, Bjarke, Louise, Niels, Simon og Hans Peter var havnet på bord sammen efter kvalifikationen.

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen blev som vanligt kørt i tørvejr, og denne gang var der forbavsende mange, der kørte for langt i svingene, med det resultat at de få, der kørte fejlfrit, også fik pladser langt fremme på gridden. Pole på bord 1 gik til Bjarke, der satte personlig rekord med en tid lige under to minutter og en total på 18, mens både Simon og Mikkel måtte indkassere strafpoints for fejl.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Bjarke 17 0 0 1:54:81 18
Louise 17 0 0 4:33:47 21
Niels 16 6 0 1:26:65 23
Hans Peter 17 4 0 3:26:78 24
Mikkel 18 2 10 2:51:37 32
Simon 17 6 10 4:46:81 37

Løbet l�bsvejr

Der var, som ventet, dømt sol hele løbet igennem, og de fleste havde valgt bløde dæk til banen.
På første omgang var der nogle påkørsler og ganske få motorskader, og da røgen havde lagt sig var det Bjarke, der var kommet bedst fra start. og han valgte at pitte langt.
Niels og Louise fulgte lige efter, Niels kørte ikke i pit, mens Louise pittede langt, ganske som Bjarke havde gjort det.
Mikkel, Hans Peter og Simon var dog lige i halen af resten, og de pittede alle, Hans Peter valgte at skifte til hårde dæk, mens Simon havde et vellykket kort pitstop, som skulle vise sig at være løbets eneste.
Mikkel kunne givetvis have været med lidt længere fremme, men hans Williams var blevet blokeret af Louises Jordan allerede i tredje sving.


På anden omgang kørte Bjarke solidt og holdt føringen ind i pitten.
Bagved skete der dog ting og sager. Losuie blokedere Niels i tredje sving, så han betalte for sine gamle bløde dæk, og da hun så regnede med at skulle op og presse Bjarkes Williams, blev hun påkørt af Hans Peters Tyrrell, sådan at de begge gik i spin...
Dermed var det Simon, der i sin Jordan kunne køre i pit som toer efter anden omgang, noget efter Bjarkes Williams.
derefter fulgte Niels, Louise og Hans Peter i hver sin runde, alle med mislykkede hurtige pitstops.
Tilskuerne på mållangsiden så aldrig rigtig Mikkels Williamsracer, da hans dæk gav op overfor belastningen i sidste sving, da Mikkel gav den fuld speeder.


På sidste omgang kunne Bjarke køre sikkert uden at tage chancer, og han kom da også først over stregen.
Simon, som havde kørt et solidt løb, blev toer uden de større problemer.
Niels lå til en tredjeplads, men i et overhalingsforsøg påkørte han Simon, således at han gik i spin med Raketten, mens Simon kunne køre videre og derved var Niels' chancer for podiepladser væk.
Tredjepladsen gik istedet til Louise, somm efter sit spin havde fanget at hun skulle køre solidt og sikkert, og det blev belønnet.
Niels formåede at få sin racer ind som firer, da Hans Peter havde kørt endnu hurtigere end Mikkel ind i sidste sving og havde haft et mere spektakulært crash.

Der var denne gang mange farefelter på banen, og langt de fleste skyldtes karosseri og ikke motor, modsat vores (min) foventning inden løbet.
Løbet var statisk i spidsen, men meget tæt bagved, og endnu engang blev det vist at spins ikke er en opskrift på gode placeringer.


Timer 3
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Bjarke 1 D�ktype 11 1 2 2 2 2 2 1
Simon 2 D�ktype 11 2 3 2 2 2 0 4
Louise 3 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 2
Niels 4 D�ktype 9 1 4 2 3 2 1 3
Hans Peter Udg. 3. omg. (benzin) D�ktype 9 2 3 2 3 2 1 10
Mikkel Udg. 2. omg. dæk D�ktype 9 2 3 3 2 2 1 10
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.