Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Sebring, 11. juli 2011


track

Kørere

Bjarke, Mikkel, Louise, Niels, Martin, Søren og Lars

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen blev kørt i regnvejr (tak Bjarke - igen!), og det blev en affære med mange udskridninger og enkelte fejl.
Niels tog pole uden at virke alt for skarp, mens Søren tog sidstepladsen med fejl og udskridninger.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 22 2 0 1:56:47 25
Lars 24 0 0 3:47:84 27
Mikkel 27 0 0 2:38:68 29
Martin 25 1 0 4:22:72 30
Louise 25 2 0 4:10:56 31
Bjarke 20 2 10 2:51:47 34
Søren Mors 24 4 10 4:43:09 42

Løbet l�bsvejr

Heldigvis for de flestes nerver kom solen inden starten gik og regnen ville ikke vende tilbage.
Starten gik lidt hurtigt idag, eller rettere: den gik lidt for hurtigt for Lars og Søren, der beggede stallede deres racere på startgridden...
Første omgang blev til en tæt affære med mange situationer hvor bilerne var tæt på sammenstød. Det var dog motorerne, der tiltrak sig fokus, da Martin i andenposition måtte se sin Leopard gå i spin pga motorproblemer i syvende sving, hvorefter Mikkels Williams gjorde præcis det samme i sjette sving.
Niels havde i front haft en fin første omgang, og han valgte at køre raketten i pit til hurtigt pitstop for at have friske dæk at forsvare føringen med.
Lars havde også haft en fin omgang efter den uheldige start, og han var ikke langt efter da han kom ud fra sit lange pitstop, som han havde brugt til at tanke benzin med.
Der var et lille hul til de næste, hvor Martin (mislykket kort stop) og Bjarke (langt stop - ny bremse) kom ind samtidigt, fulgt af Louises Jordan (godt hurtigt stop).
Til sidst kom Mikkel (langt stop) og Søren (langt stop), der slet ikke havde fået fart i sin Sauber på trods af spin omkring sig.


På anden omgang kom Toyotaens bløde dæk til sin ret og Lars fik hentet Niels, den tætte kamp endte med at Niels gik i spin efter en påkørsel fra Toyotaen - glæde i Toyotaland.
Det udnyttede Lars til at tage en komfortabel føring, og pitcrewet kvitterede med et vellykket hurtigt pitstop.
På trods af sit spin havde Niels holdt sig på andenpladsen ved bl.a. at ofre sit sidste benzinpoint, så tredje omgang så drilsk ud.
En af grunden til Niels' andenplads i raketten var at Martins motor havde givet ham et spin igen, denne gang i andet sving, og det gav plads til Louise, som tilmed havde tid til at tanke dobbeltbenzin i pitten.
Bjarke var faldet lidt tilbage efter at være blevet overhalet af Louises gule Jordan, og han var også blevet hentet af Søren, der på trods af et motorspin med efterfølgende stall efter andet sving havde fået fat i Bjarkes Williams.
Martin ville formentlig have været foran dem begge, hvis ikke han på omgangens sidste sving havde forvandlet sin Leopard til en lavtflyvende raket uden mulighed for at dreje, og når man ikke drejer i svingene, udgår man - ganske som Martin gjorde det.
Sidste mand efter omgangen var Mikkel, som havde besluttet sig for at bruge lige så mange ture som i kvalifikationen, eller også var det bare hans slag, der var ringe ;-)


Lars kørte solidt på sidste omgang og viste sig umulig at hente - god, solid sejr.
Efter Lars lå Niels i raketten på en andenplads, der blev forsvaret med held, dog uden at komme op og true Lars i Toyotaen for alvor, og da Niels også kørte fint stærkt, kom han også på podiet.
Sidste podieplads gik til Louise, som kørte et stabilt løb for Jordan.
Den tætteste kamp på sidste omgang lå mellem Søren i Sauber og Bjarke i Williams. Begge havde vundet deres sidste løb, men det var Sørens Sauber, der til sidst kunne trække fra Bjarke inden sidste sving til stor jubel i Sauberlejren.
Efter et motorspin i tredje sving, havde Mikkels Williams kørt langsomt med røg ud af motoren hele vejen rundt, men han formåede at coaste den ind over stregen en sidste gang, og lukkede dermed løbet.

Sebring er en svær bane at køre på, idet der er flere ettersving, som ligger i besværlige afstande, og de kan strande til når der er mange biler omkring dem.
Vi brugte mange benzin og idéen om at man ikke skulle bruge motorer på banen blev modbevist allerede på første omgang - næste gang er der nok ikke nogen, der kun tager én ;-)


Timer 3
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Lars 1 D�ktype 7 2 4 3 2 2 2 2
Niels 2 D�ktype 11 1 4 2 2 2 0 1
Louise 3 D�ktype 8 2 4 2 2 2 2 5
Søren Mors 4 D�ktype 8 2 4 3 1 2 2 9
Bjarke 5 D�ktype 11 1 3 2 2 2 1 10
Mikkel 6 D�ktype 9 2 4 2 1 2 2 3
Martin Udg. 2. omg. dæk D�ktype 9 2 4 2 1 2 2 4
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.