Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Bahrain, 8. august 2011


track

Kørere

Niels, Bjarke, Mikkel, Louise, Søren, Martin, Jens, Lars og Hans Peter

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen gik mod forventniing ikke rigtigt godt for nogen, og det udviklede sig mere eller mindre til en konkurrence om at være langsomst. Søren vandt og startede bagest, mens Mikkel var ringest til det, så han startede forrest.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Mikkel 21 0 0 2:10:04 23
Niels 23 0 0 1:51:44 24
Bjarke 22 0 0 3:41:47 25
Louise 21 2 0 3:38:72 26
Martin 23 0 0 3:56:59 26
Hans Peter 18 4 0 4:06:34 26
Lars 19 6 0 3:14:19 28
Jens 23 0 0 5:39:41 28
Søren Mors 25 0 0 4:17:46 29

Løbet l�bsvejr

Som vanligt blev solen ved med at skinne, så der var varmt i Bahrain. Bilerne blev med sidste løb på stedet in mente bygget en anelse mere forsigtigt end første gang.
Bjarke syntes tilskuerne på tribunen skulle have chancen for at se grundigt på hans Williams, så han stallede i starten, måske lige så meget for at give de andre lidt forspring...
Da han så kom i gang, gik det skidt igen, da han torpederede sin bil ind i Jens' Jaguar inden første sving og gik ind i et spin.
Oppe foran fik Niels i Raketten et fint lille forspring, som dog blev hentet igen af Mikkel og også Lars i Toyota, og da pitrunden kom, var de alle tre lige.
Søren havde givet de andre handicap, da han havde vundet kvalkonkurrencen om at være langsomst, men han havde alligevel fået fart i sin Sauber og fulgte derfor lige efter de tre forreste, og benyttede det hurtige pitstop til at skifte til hårde dæk.
Louise i Jordan var på omgangshøjde med Søren, dog mislykkedes hendes pitstop.
Længere nede i feltet var der stor dramatik:
I femte sving kunne Jens ikke holde Jaguaren, og i stedet for at dreje 180 grader til venstre, kørte den ligeud og ind i dækmuren...
Det betød at Martin i Mesterbilen kunne køre sikkert som sekser, desværre uden at hente på de andre i pitrunden, da hans mekanikere mislykkedes med deres hurtige stop.
Kampen om syvendepladsen stod derfor mellem Hans Peter i Tyrrell og Bjarke i Williams.
Bjarkje havde givet Hans Peter en fordel ved at stalle og spinne inden første sving, mens Hans Peter var flink og sendte sin Tyrrell i spin allerede i andet sving da han kørte ind i Jens, som må have haft ekstra brede bagvinger på denne dag.
Det gav Bjarke en lille fordel, som dog røg igen i sving 5, da Hans Peter påkørte ham sådan at Bjarke gik i spin og Hans Peter overhalede. Løbsledelsen besluttede at det var et hændeligt uheld og gav ingen straf til Hans Peter mens Williams-lejren protesterede.
Kampen mellem de to blev først afgjort i sidste sving, da Bjarke kom alt, alt for hurtigt ind og derfor også ud igen og lige ud i sandet – Hans Peter i langsomt pit som syver og Bjarke måtte gå hjem, der er langt hjem fra Bahrain...


På anden omgang kunne man se at der var blevet kylet mange karosseri- og motorpoints rundt omkring, og flere var i ophængspoblemer
I front kørte Mikkel for tæt på de to andre og gik derfor i spin i første sving.
Niels og Lars var derfor glade lige indtil indkørslen til andet sving, hvor Niels' motor gik i stop og så var det kun Lars, der var glad.
Det var han til gengæld hele vejen ind til pitstoppet, hvor han havde tid til at reparere på bilen.
Louise og Søren var kommet forbi Mikkel efter hans spin i første sving, og da Niels' motor igen gik i stop i fjerde sving, kom de også forbi ham uden større problemer.
Kampen mellem de to blev vundet af Louise, da Søren gik i dækspin i sidste sving og så var Louise pludselig komfortabel toer.
Søren og Mikkel var lige på de næste to pladser, og ligesom Louise tog de lange stop i pitten.
Niels holdt trods 2 spin Martin bag sig, og også her valgte begge at pitte langt.
Sidste mand i pit var Hans Peter, der var blevet så træt af den ene omgang på hårde dæk at han skiftede til bløde i et vellykket kort stop.


Tredje omgang blev til paradekørsel for Lars og Louise, der sluttede som etter og toer – tillykke til Lars med den anden sejr i træk.
Da Mikkel gik i spin i første sving med ophængsproblemer, så Søren ud til at være favorit til at tage tredjepladsen, og da Niels gik i spin i sjette sving med motorporblemer (igenigen), var Sørens tredjeplads sikker.
På trods af en superstart fra Niels efter spinnet, kunne Mikkel holde sin bil forrest, og Mikkel tog sig af fjerdepldasen, mens Niels kunne køre over som femmer.
Martin fik på trods af fraværet af spinproblemer aldrig bilen til at køre stærkt i svingene, og han sluttede som sekser, mens Hans Peter luskede sin Tyrrell i mål efter alle andre var kørt i garage.

Bahrain viste sig endnu en gang som en hård bane med stor varians i sliddet på de forskellige biler. For nogle var 3 motorer nok, for andre alt for lidt, mens det samme gjorde sig gældende for karroseri, benzin (hvis man spinner, behøver man jo ikke benzin til at geare ned) og ophæng. Man må konstatere at held spiller en rolle, og at det er en opgave for kørerne at tilpasse deres kørestil til det slid, de ser på bilen.


Timer 4
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Lars 1 D�ktype 9 1 4 2 3 2 1 6
Louise 2 D�ktype 7 2 4 2 3 2 2 8
Søren Mors 3 D�ktype 7 1 4 3 2 3 2 5
Mikkel 4 D�ktype 7 2 4 3 3 2 1 10
Niels 5 D�ktype 7 1 4 3 3 2 2 1
Martin 6 D�ktype 7 1 4 3 3 2 2 7
Hans Peter 7 D�ktype 7 2 5 2 2 2 2 2
Bjarke Udg. 1. omg. dæk D�ktype 9 1 4 2 2 2 2 9
Jens Udg. 1. omg. dæk D�ktype 7 2 4 3 2 2 2 3
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.