Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Hungaroring, 20. september 2004


track

Kørere

Carsten, Kasper, Martin, Morten, Niels og Troels.

Kvalifikation kvalvejr

I strålende solskin kunne Niels slet ikke få sin racer til at makke ret, og det blev til hele fire strafpoints over 19 ture. Med et tidsforbrug lige under tre minutter blev det til 24 points i alt.
Lige efter startede Carsten sin Toyota op, og det gik mærkbart bedre. I tiden 2,56 og 20 sikre ture (22 points) passerede han polekongen i fin stil, og derefter var stemningen i Toytalejren høj.
Så skulle man jo tro at pole var på plads, men tilbagevendte Martin viste hvad Leopard-dytten kan på den snævre Hungaroring. 17 ture i 2,47 gav 19 points i alt og en urørlig pole.
BAR-raceren med Morten bag rattet havde også god fart, og med en total på 23 points kørte han ind på en stratplacering som nummer to.
Troels startede sit andet løb i sin jaguar præcis som sidste gang han var med på Monaco: langsom og med 4 strafpoints var han med 26 points bagest i startrækken. Han hævdede hårdnakket at det var en bevidst taktik, han vandt som bekendt i Monaco fra samme position.
Feltets Lotus kørte som sidste kvalifikationen i tiden 3,31 til ialt 23 points og en placering som nummer 4.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Martin 17 0 0 2:47:03 19
Morten 18 0 0 3:43:00 21
Carsten 20 0 0 2:56:03 22
Kasper 20 0 0 3:31:65 23
Niels 18 4 0 2:42:03 24
Troels 17 4 0 5:08:75 26

Løbet l�bsvejr

Lige inden starten gik, brød regnen igennem, og hele løbet blev kørt i øsende regnvejr. Ved at satse lidt lykkedes det på første omgang Niels at avancere til førstepladsen, men Martins Leopard hang godt ved, og der var tæt kamp. Carsten havde lidt problemer med Toyotaen, og var tvunget til at gå i pit med dækproblemer, men trods alt på en tredjeplads.
Morten havde bagved måttet acceptere at falde tilbage og havde ligesom Carsten et mislykket kort pitstop.
Bagest kæmpede Troels og Kasper hårdt om femtepladsen. Godt nok havde Jaguaren haft en snurretur efter at have kastet hele karosseriet, men han fik holdt Kaspers Lotus bag sig ved at smække døren hårdt i, og tvang derved Kasper til at geare to gear ned, et sted hvor han egentlig skulle have sate fart i bilen. Stor jubel fra tilskuerne. Begge pittede langt for at udbedre skader

På anden omgang skiftedes Niels og Martin til at føre, og de gik i pit samtidigt. Her havde NKA-pitcrewet imidlertidigt den bedste dag, og det resulterede i at Niels drønede forbi Jaguaren på vej ud af pitten.
Toyotaen havde bagved fået mere styr på sagerne og fulgte lige efter.
Morten havde ligesom carsten haft en anden omgang uden for stor rabalder, og han fulgte efter lidt for sig selv.
Den hårde kamp bagved fik mere eller mindre sin afgørelse på anden omgang, idet Lotusen praktiserede noget, mest af alt lignede kængurukørsel: der blev kørt for kort/langsomt hen til svingene, for derefter at accelere ind i dem, ikke måden at overhale nogen på. Troels havde derfor et lille forspring efter anden omgang. Begge pittede kort med succes.
Tredje omgang udviklede sig hurtigt til lyseblå paradaekørsel. Med fine slag sørgede Niels for hattrick med sin tredje sejr i træk.
En medvirkende grund til den sikre sejr var at Carsten havde hentet Martins Leopard og der blev kørt en hård duel, der blev afgjort i sidste sving, da Carsten fik sin Toyota merginalt længere frem end Martins Leoprad. Turen efetr i sjette gear gav andenpladsen, og Martin måtte endnu engang se sig slået af Toyotaen, præcis som på Estoril i juni.
Morten endte på en solid fjerdeplads uden den strore dramatik.
Der var heller ikke meget dramatik over de toi sidste, idet de aldrig nåede indenfor en turs afstand af hinanden, Troels femmer og Kasper sekser på en dag hvor alt gik galt for Lotusteamet.
Personligt synes jeg at banen er lidt kedelig, men det kan da være at det havde været sjovere i tørvejr. De mange små ettersving gør det svært at indehente en føring, og det virker som om man er sikker lige så snart man er mere end to ture foran en anden.
Timer 2
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Niels 1 D�ktype 7 3 4 3 2 2 1
Carsten 2 D�ktype 8 2 3 3 2 3 1
Martin 3 D�ktype 8 4 3 3 2 2 1
Morten 4 D�ktype 8 3 3 3 2 2 1
Troels 5 D�ktype 6 4 4 3 1 2 2
Kasper 6 D�ktype 6 4 3 3 2 2 2