Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Interlagos, 6. september 2011


track

Kørere

Mikkel, Niels, Bjarke, Søren, Martin, Lars og Hans Peter

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen blev kørt i tørvejr og da Mikkel skred ud i første sving (19 – 1:36:84), var vejen banet for en foreløbig pole til Niels, der dog brugte flere ture end vanligt. (18 – 1:30:75)
Bjarke brugte ikke så mange ture på at få sin Williams rundt på omgangen, men da han kørte sidelæns gennem andet sving var hans tid ikke så god (23 – 1:46:03).
Søren brugte lidt flere ture end Bjarke, men han næsten ikke kørte sidelæns, klemte han sig foran Bjarke ti len foreløbig tredjeplads (22 – 2:49:25).
Martin kørte sidelæns i Mesterbilen og fik tilmed en fejl imod sig, så han havnede solidt bagest (34 – 2:45:53).
Lars brugte flest ture af alle og var heller ikke specielt hurtig, men da han kom godt igennem svingene, kom han ind på en foreløbig tredjeplads foran Sørens Sauber (21 – 2:56:09).
Hans Peter tænkte sig godt om, men desværre kun næsten godt nok til at undgå fejl, så han endte næstsidst (30 – 3:31:39).
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 17 0 0 1:30:75 18
Mikkel 14 4 0 1:36:84 19
Lars 19 0 0 2:56:03 21
Søren Mors 18 2 0 2:49:25 22
Bjarke 16 6 0 1:46:03 23
Hans Peter 17 0 10 3:31:39 30
Martin 18 4 10 2:45:53 34

Løbet l�bsvejr

I solen lagde Søren ud med at superstarte Sauberen, og det fik ham helt frem i spidsen af feltet inden første sving.
Det var dog Martin, der løb med opmærksomheden, da han fra sin startposition som bageste, accelererede forbi alle inden andet sving og kørte sig til en kæmpeføring, som sagtens kunne overleve et mislykket kort pitstop.
Forfølgerfeltet fulgtes ad noget senere, og her kunne publikum se Sørens Sauber, Niels’ Raket, Mikkels Williams og Lars’ Toyota komme samtidigt ud af pitten, efter Søren som den eneste havde misset sit korte pitstop – til hårde dæk, i øvrigt – muligvis var det dækskiftet, der havde forsinket hans pitstop.
Bjarke lå lige efter forfølgerne som sekser med et mislykket kort stop, mens Hans Peters Tyrrell lukkede feltet som agterlanterne.


Martin fortsatte sin solokørsel på anden omgang og holdt sin føring.
Niels faldt fra forfølgergruppen, da han oversatsede og røg ud med Raketten i andet sving med ødelagte dæk.
Mikkel fik trukket fra de andre og var forreste forfølger med et hurtigt stop.
Lars’ Toyota var efter, også med et hurtigt stop.
Søren havde tabt fart med sine hårde dæk og valgte at skifte tilbage til bløde dæk, denne gang var det annonceret i så god tid at det korte stop lykkedes.
Bjarke kørte langsomt bagi, kun undergået af Hans Peter, der slet ikke kørte hurtigt – Tyrell’en virkede ramt af metaltræthed.


Martin var kedelig at følge på sidste omgang, da han fortsatte med at køre stærkt og han vandt i suveræn stil, til stor glæde for Leopardlejren.
Mikkel fik lagt afstand til sine forfølgere og blev en lige så suveræn toer.
Treer blev Søren, der kørte sin Sauber ind alene i hvad der kunne have været tæt duel med Lars, hvis ikke lige det var fordi at han havde parkeret sin Toyota i andet sving med ødelagte dæk.
Fjerdepladsen endte med at blive en spændende duel mellem Bjarke og Hans Peter på den sidste halvdel af banen, hvor de fulgtes ad side om side.
Duellen blev først afgjort i sidste sving, da Bjarke udaccelererede Hans Peters Tyrell på vej ud af svinget, og dermed kunne han køre sin Williams over som firer, mens hans Peter blev femmer.

Interlagos viste sig denne gang som en bane, hvor positionerne langsomt udkrystalliserede sig gennem løbet, og de tre første sving var altafgørende for kørerne.


Timer 3
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Martin 1 D�ktype 7 2 3 3 3 2 2 4
Mikkel 2 D�ktype 9 2 3 2 3 2 1 10
Søren Mors 3 D�ktype 7 2 3 3 3 2 2 3
Bjarke 4 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 9
Hans Peter 5 D�ktype 9 2 3 2 3 2 1 8
Lars Udg. 3. omg. dæk D�ktype 7 2 4 2 3 2 2 2
Niels Udg. 2. omg. dæk D�ktype 9 1 4 2 3 2 1 1
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.