Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Magny-Cours, 17. november 2011


track

Kørere

Mikkel, Louise, Søren, Bjarke, Niels, Martin og Simon

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen foregik I tørvejr, og det benyttede Niels sig af til at tage en sikker pole, dog uden at kunne slå Mikkels tid fra 2006. Derudover gjorde Søren sig bemærket med en fejl, der gav ham en plads bagest i startrækkerne.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 17 0 0 1:27:10 18
Bjarke 17 2 0 1:48:91 20
Martin 16 0 1 3:32:22 20
Louise 18 0 0 3:12:56 21
Mikkel 20 0 0 2:41:12 22
Simon 20 0 0 5:46:39 25
Søren Mors 19 0 10 3:21:69 32

Løbet l�bsvejr

Der var truende skyer i horisonten inden starten, men aligevel valgte alle at starte på bløde dæk – måske brugte de de samme meteorologer...
Det viste sig at være et fornuftigt valg, i hvret fald vejrmæssigt, da skyerne forsvandt inden de sidste biler nåede tredje sving for enden af den lange langside.
Simon havde en fantastisk første omgang i Jordan-raceren og var første mand i pitten til et vellykket hurtigt stop tli nye bløde dæk.
Det var kun en anelse held, der gjorde at Niels, Louise og Martin ikke var mere end én tur efter Simon i front efter deres pitstops.
De to Williams-kørere Mikkel og Bjarke var noget uvant i den tunge ende af feltet sammen, dog kun én tur efter forfølgerne.
Sidste bil var Sørens Sauber, der dog holdt sig tæt til resten.
I det hele taget var alle tæt efter første omgang, og der var kun 3 ture mellem første og sidste bil.


Simon fortsatte sin hurtige kørsel på anden omgang og var mindst én tur foran hele vejen igennem. I sidste sving lavede han dog en kørefejl, som blev straffet, der gjorde at han missede pitindganen og måtte køre tredje omgang på slidte bløde dæk – eller rettere: ét slidt blødt dækpoint...
Søren havde haft en rigtig god omgang i Sauberen og havde fra positionen som sidste mand overhalet alle andre og var første mand ude af pitten til at jagte Simons gule Jordan.
Martins Mesterbil og Niels’ Raket var faldet en anelse tilbage, men holdt sig fint til en enkelt tur efter Søren.
Louise tabte en tur til Martin og Niels foran hende, da Martin lykkedes med sit hurtige pitstop og spærrede vejen for hende ind i Jordan-pitten. Det udnyttede Bjarke til at hente hende, så de to fulgtes ad ud på sidste omgang.
Sidste mand var for en gangs skyld Mikkel, der ikke havde det store held med svingene, han var dog ikke mere end 4 ture efter forreste.


På sidste omgang mistede Søren lidt fart i Sauberen, og så så det ud til at blive et ræs mellem Simon, der forsøgte at holde sin Jordan sammen og Martin, der lugtede en sejr i Mesterbilen.
Simon crashede da han satsede, velvidende hvad den mulige konsekvens var, og da Martin gjorde det samme i næstsidste sving, var det pludseligt åbent.
Niels greb chancen i Raketten, og brugte de nypåsatte hårde dæk til fuld effekt i sidste sving og kørte over som etter.
Søren havde holdt farten oppe i Sauberen og kunne komme på podiet som toer, mens Bjarke blev treer og sidste mand på podiet.
Losuie havde haft en skidt omgang og blev firer, men Mikkel havde uden sammenligning haft den dårligste omgang, da han blev femmer, og dermed lige akkurat endte én placering under den, der havde givet ham mesterskabet, der istedet gik til Niels med ét points forspring i den samlede stilling.

Jeg kan rigtigt godt lide Magny-Cours. Der er en god, fin langside (de to første sving tæller ikke rigtigt som sving), der bliver afsluttet af et barsk toersving, og det er lige før det er en lignende historie med sidste sving. Det er en bane, der sætter bilerne på prøve, og startplaceringen betyder ikke det store (ej heller pittene, ser det ud til), så alle havde chancen for at komme foran. Banen tog lidt mindre på motorerne end vi havde regnet med, og vi kunne alle have brugt lidt mere benzin.


Timer 4
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Niels 1 D�ktype 9 2 4 2 3 2 0 3
Søren Mors 2 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 9
Bjarke 3 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 4
Louise 4 D�ktype 7 2 4 2 3 2 2 1
Mikkel 5 D�ktype 7 2 4 2 3 2 2 5
Martin Udg. 3. omg. dæk D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 2
Simon Udg. 3. omg. dæk D�ktype 9 2 3 2 3 2 1 10
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.