Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Chicago, 23. februar 2012


track

Kørere

Martin, Niels, Louise, Mikkel og Simon

Kvalifikation kvalvejr

Kvalifikationen blev kørt i tørvejr, og den uortodokse bane med de mange 'halvsving' gjorde det svært for kørerne at skynde sig.
Mikkel endte med at tage pole i en fin tid uden ekstrafelter.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Mikkel 21 0 0 2:18:19 23
Niels 21 2 0 1:53:84 24
Martin 21 2 0 4:27:66 27
Louise 22 4 0 3:59:47 29
Simon 24 0 0 5:50:72 29

Løbet l�bsvejr

Vejret var omskifteligt inden start, men på trods af truende skyer valgte alle at starte på bløde dæk, muligvis inspireret af streetreglerne.
Niels startede med at få sig et forspring over broen, mens Louise jagtede ham og overhalede i sidste sving. Hun havde så meget fart på at hun besluttede sig for at køre udenom pitten med en ubrugt bil.
Niels havde et skidt stop, og det udnyttede Mikkel og Martin til at indhente ham i pitten, så de tre fulgtes ad ud på anden omgang.
Simon lukkede leddet to runder efter de foranliggende.


Louises slidte dæk kostede dyrt på anden omgang, hvor hun blev hentet inden broen af Martin.
Desværre for Martin kørte han så stærkt over broen og ind i det efterfølgende sving at venstre fordæk eksploderede og hans bil røg ud af banen og ud i floden.
Derefter kunne Mikkel overtage føringen med et vellykket hurtigt pitstop.
Niels fulgte lige efter med et langt pitstop, og der var lagt op til tvekamp på sidste omgang.
Simon fulgte ikke langt efter Niels med et godt, kort pitstop, mens Louise lukkede omgangen efter med et langt.


Sidste omgang blev en hård dyst mellem Mikkel og Niels: Niels fik et forspring frem mod broen, men mistede det igen i svinget lige efter, og da han ikke kom ind i sidste sving, kunne Mikkel trække ind og forbi til en flot førsteplads.
Det var dog ikke slut med Niels' probelmer her, han havde nemlig brugt så mange dæk på duellen i front, at Louise nemt kunne accellerere forbi i et højere gear ud af svinget til en andenplads, mens Niels måtte nøjes med tredjepladsen.
Simon kørte sikkert ind på fjerdepldasen.

Chicago er en lidt sjov bane at køre, hvor der er mange beslutninger, der skal tages, idet der sjældent er et 'perfekt' sted at sigte efter, og der er en del varians i positionerne. Alle pånær Simjon var på et tidspunkt i front, og der var hele løbet igennem ikke mere end 4 tures forskel på forreste og bageste bil. Vi brugte markant færre motorer end forventet, og det blev heller ikke til et vejrskift, hvad der helt sikkert ville have givet flere biler i floden.


Timer 3
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Mikkel 1 D�ktype 9 2 3 3 2 2 1 1
Louise 2 D�ktype 7 2 4 2 3 2 2 4
Niels 3 D�ktype 9 1 4 2 2 2 2 2
Simon 4 D�ktype 9 2 3 3 2 2 1 6
Martin Udg. 2. omg. dæk D�ktype 9 1 4 2 2 2 2 5
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.