Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Buenos Aires (kort), 22. marts 2012


track

Kørere

Louise, Niels, Mikkel, Martin, Bjarke, Søren, Jens og Lars

Kvalifikation kvalvejr

Niels tog endnu engang pole i solskin og ny banerekord, mens der kun var én tur mellem 2. og 6. startplacering! Søren Mors kørte rigtigt godt og sikrede sig anden startplacering.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 12 0 0 1:07:25 13
Søren Mors 13 0 0 2:07:03 15
Mikkel 15 0 0 1:27:56 16
Bjarke 15 0 0 1:34:03 16
Martin 13 2 0 1:53:79 16
Louise 14 0 0 2::44:09 16
Jens 15 0 0 3:57:41 18
Lars 15 4 0 2:23:93 21

Løbet l�bsvejr

Solen skinnede til start og som den eneste valgte Niels i Mesterbilen at starte på hårde dæk. Det betød at han blev overhalet inden første sving, men heldigvis for ham kom han op igen i andet sammen med rosset og da han valgte ikke at pitte, fik han et lille forspring.
Lige efter ham var der dog flere på bløde dæk, der gik i pit: Søren mislykkedes med sit hurtige stop for Sauberteamet, mens Jens i Jaguaren valgte at køre forbi pitten for at slide sine bløde dæk helt ned inden skift. Mikkels Williams lykkedes med sit pitstop til hårde dæk som sidste mand i den tætte forfølgergruppe.
Lars' Toyota og Bjarkes Williams fulgte lige efter og de valgte begge at pitte langt til hårde dæk.
Louise havde ikke været så heldig på første omgang og valgte at blive på bløde dæk i pitten, mens Martins Leopard turen efter valgte det samme.


På anden omgang førte Niels hele vejen indtil sidste sving, da der gik koks i Mesterbilen, og da Mikkel valgte ikke at pitte på sine hårde dæk, overtog han føringen foran de andre.
Søren lykkedes denne gang med et kort Sauberstop (bløde dæk), mens Niels pittede langt til nye hårde dæk og Jens mislykekdes med sit korte stop i Jaguargaragen til nye bløde.
Et par ture efter fulgte Lars, Bjarke og Martin, der alle valgte ikke at pitte for at holde snor i førergruppen.
Louise var ny sidste bil med sin gule Jordan, da hendes held var helt væk.


Mikkel tabte sin føring i andet sving, og derefter var der tæt løb mellem de fire forreste indtil næstsidste sving, hvor Niels trak fra i Mesterbilen. Forspringet holdt og han kørte over stregen til sin første sejr i denne sæson.
Han var dog ikke andet end kommet lige over, da de næste 3 strøg ind over stregen i samme tur: først Sørens Sauber, der havde positioneret sig bedst i sidste sving, derefter Jens' Jaguar og til sidst Mikkels Williams.
Lars kørte stille og roligt sin Toyota over stregen som femmer, mens Bjarke lige så stille og roligt kørte over som sekser.
Det var ikke rigtigt fordi Louise havde fået mere fart i bilen på sidste omgang, men det forsinkede gule lyn kom aligevel over stregen inden Martin, der havde fået et ophængsspin på næstssidste langsside.

Banen var blidere ved benzinen end frygtet, mens enkelte tog en del motorskader. Med 8 biler på banen var der et par enkelt ophængssats, men det var kun Martin, der mislykkedes med et af de kritiske.
Jeg kan ikke huske en så tæt afæsutning om andenpladsen, og i det hele taget var det et tæt løb.


Timer 3
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Niels 1 D�ktype 9 1 3 2 4 3 1 1
Søren Mors 2 D�ktype 7 2 3 3 3 2 2 2
Jens 3 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 8
Mikkel 4 D�ktype 7 2 3 3 4 2 1 3
Lars 5 D�ktype 7 2 4 2 3 2 2 7
Bjarke 6 D�ktype 9 1 4 2 3 2 1 10
Louise 7 D�ktype 7 2 4 2 3 2 2 9
Martin 8 D�ktype 9 1 4 2 3 2 1 4
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.