Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Elkhart Lake, 15. maj 2012


track

Kørere

Niels, Louise, Mikkel, Martin, Bjarke, Jens og Søren

Kvalifikation kvalvejr

I tørvehjret kørte Niels som vanligt hurtigt, dog uden at kunne slå Mikkels gamle banerekord.
Louise kørte ikke så stærkt og formåede derudover at ramme ved siden af de fleste sving, så hun sluttede godt bag ved.
Mikkel kørte også stærkt, men brugte lige et enkelt slag mere end Niels, så han lå toer efter sin runde.
Martin kørte stærkeere end Louise og brugte færre ture, men han fik også en del straf, takket være tiden pressede han sig ind lige foran hende.
Bjarkes tid var fin, desværre brugte han en del ture, så det lignede en start som nummer tre.
Jens brugte ikke mange ture, til gengæld skred han noget ud i svingene, og med en langsom tid placerede han sig sidst, men kun 5 sekunder efter Louise.
Sidste mand var Søren, der brugte lige så mange ture rundt som Louise og endte næsten sidst med 3 sekunder op til Louise og 2 ned til Jens.
Med 4 kørere på 27 points var dette nok en af de tætteste kvalifikationer nogensinde!
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 17 0 0 1:30:25 18
Mikkel 18 0 0 1:55:37 19
Bjarke 20 0 0 2:10:22 22
Martin 18 6 0 3:04:44 27
Louise 21 2 0 4:05:76 27
Søren Mors 21 2 0 4:08:66 27
Jens 17 6 0 4:10:49 27

Løbet l�bsvejr

Vejret var omskifteligt til starten, og der var delte meninger om de bedste dæk at starte på, dog havde ingen valgt at satse på regndæk.
I første sving lykkedes det Mikkels og Bjarkes to Williams-racere at lægge lidt afstand til resten af feltet, og te holdt hele vejen indtil næstsidste sving, hvor de blev hentet igen, således at de fire forreste pittede samtidigt.
Der var tydeligvis ingen teamordrer i Williams-lejren, da Bjarke spærrede for Mikkel i pitlane, til alle andres jubel :-)
De korte pitstop lykkedes for alle fire, og så kunne Niels, Bjarke, Mikkel og Jens køre ud på anden omgang helt lige.
Lige bagved lå Søren pog Martin, der som den eneste fik et mislykket kort pitstop.
Louises Jordan lå bagest, da hu havde fortsat kørestilen fra kvalifikationen og raqmt en del ved siden af.


Anden omgang blev noget dramatisk, da Martins Leopard hentede Mikkels Williams, der var faldet lidt tilbage, men fik glæden spoleret igen, da Mikkel kørte så hårdt ind i ham i fjerde sving, at han gik i spin.
Jens faldt også lidt tilbage, og dte betød at Bjarke og Niels kunne gå i pit som de første, hvad der også betød at de var de eneste, der ikke kunne skifte dæk, da regnen brød frem lige efter, 'heldigvis' havde begge valgt at blive på hårde dæk...
Jens fik fuldt udbytte af sit pitstop, da vejret skiftede lige som han var ved at dirigere sin Jaguar ind og som bonus formåede han at spærre for Mikkel, der virkelig ikke havde held med sine besøg i pitlane denne dag.
Louise og Søren kom ind som de sidste til stops, efter Martin havde parkeret bilen med ødelagte dæk omkring sving 7.


På tredje omgang måtte Bjarke og Niels kæmpe for at holde bilerne fremme, mens de skøjtede rundt på deres hårde dæk.
Bjarkes Williams klarede strabadserne bedst, og halvvejs igennem sidste omgang fandt han sig selv i kamp om førstepladsen med Louises Jordan, som virkelig kørte godt i regnen. På trods af flot kørsel, kunne Bjarkes dæk ikke holde i konkurrencen mod Louises overlegne vejgreb, og hun drønede over stregen til sin kun anden sejr nogensinde, meget pænt kørt!
Bjarke kronede en absolut godkendt indsats under vanskelige forhold ved at slutte som toer . med hårde dæk i regnvejr, er det slet ikke så skidt.
Bagved holdt Niels sig også fornemt oppe i Mesterbilen og kæmpoede med Mikkels Williams om den sidste podieplads. Ganske som topduellen vandt også her de bedste dæk, og Mikkel tog tredjepldasen, mens Niels måtte stille sig tilfreds med fjerdepladsen.
Jens fik sin Jaguar over som femmer efter en halvsløj tredje omgang, mens Søren havde haft en gennemført ringe tredje omgang og sluttede som sekser i sin Sauber.

Det var et spændende løb, som det tilsyneladende også har været de andre gange, det er et godttegm når jeg har glemt at skrive noter for sidste omgang :-)


Timer 4
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Louise 1 D�ktype 9 2 3 2 2 2 2 8
Bjarke 2 D�ktype 9 1 3 2 3 2 2 9
Mikkel 3 D�ktype 9 2 3 2 3 2 1 1
Niels 4 D�ktype 9 1 4 2 3 2 1 10
Jens 5 D�ktype 8 2 3 3 2 2 2 2
Søren Mors 6 D�ktype 7 1 3 3 3 3 2 3
Martin Udg. 2. omg. dæk D�ktype 9 2 3 2 3 2 1 7
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.