Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Sebring, 11. juni 2012


track

Kørere

Niels, Mikkel, Bjarke, Martin og Lars

Kvalifikation kvalvejr

I solen lagde Niels ud med en gennemført ringe kval, og det gav muligheden for Mikkel til at tage en pole i en ok tid.
Bjarke kørte næsten lige så ringe som Niels, og han klemte sig ind lige foran Niels på en foreløbig andenplads.
Martin kørte godkendt på sin omgang, og han placerede sig nemt foran Bjarke og bagved Mikkel på en andenplads.
Sidste mand i solen var Lars, der på en suveræn omgang smadrede alle og satte ny banerekord!
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Lars 18 0 0 3:02:53 21
Mikkel 22 0 0 2:03:44 24
Martin 21 2 0 3:18:44 26
Bjarke 22 10 0 2:18:91 34
Niels 19 16 0 1:27:44 36

Løbet l�bsvejr

På trods af at skyerne samlede sig inden starten, valgte kun Bjarke at starte på hårde dæk, mens resten af feltet lagde ud med bløde.
Lars fortsatte sin opvisningsstil i Toyotaen på første omgang og lagde hurtigt afstand til resten af feltet - der var endda overskud til at mislykkes med det hurtige pitstop.
Martins Leopard var blandt forfølgerne, og han fik ramt godt på de sidste sving sådan at han blev en trussel for Lars, især efter sit hurtige stop.
De sidste tre mand (Bjarke, Mikkel og Niels) fulgtes ad ind til første stop, hvor kun Mikkels hurtige stop mislykkedes, da han skiftede til hårde dæk - muligvis foranlediget af at have kørt halvdelen af omgangen med kun ét resterende dækpoint... :-)
Niels besluttede at sætte regnvejrsdæk på Mesterbilen i håb om et vejrskifte til regn.


I starten af anden omgang hentede Martin Lars, og Leoparden og Toyotaen fulgtes så tæt ad i andet sving, at de på to runder formåede at gå i spin efter gentagne sammenstød. De andre syntes det var ok - især da Martins Leopard stallede i sin efterfølgende start :-)
Sammenstødet betød dog ikke det store for Lars, der selvom han blev hentet i tredje sving, efterfølgende endnu en gang satte fart i Toyotaen og kom i pit efter anden omgang med større forspring end sidst.
Bjarke havde fået mest ud af kollisionerne foran og lykkedes endnu engang med et hurtigt stop.
Martin og Mikkel fulgtes kort efter ind i pitten, hvor Martins Leopardteam skiftede til hårde dæk, mens Mikkels Williams gik den modsatte vej og satte bløde dæk på raceren.
Mesterbilen så man ikke meget til på omgangen, og da især ikke da skyerne forsvandt, og Niels skulle kæmpe med sine regnvejrsdæk. Det gik ikke ret godt, og i femte sving gav dækkene op, og Niels måtte gå resten af vejen.


Lars havde et fint forspring, da hans ophæng fejlede i andet sving, og han gik i spin - sjovt nok præcist samme sted som hans sammenstød med Martins Leopard...
Det forhindrede dog ikke Lars i at ligge i front, selvom han nu fik følgeskab af de to Williasmkørere: Mikkel og Bjarke. I femte sving fik Bjarke tilkæmpet sig et forspring, og han havde det rigtigt godt, indtil bilen et splitsekund senere gav motorproblemer og et spin til alle andres store morskab :-)
Bjarkes spin gav chancen til Mikkel og Lars, og de lå tæt hele vejen ind i sidste sving, hvor Toyotaen havde en anelse mere motorkraft og kunne udaccelerere Mikkels Williams op ad den sidste langsside til anden sejr i træk for Lars på Sebring, mens Mikkel kom efter på andenpladsen.
Bjarkes spin endte ikke med at koste mere end at han var en enkelt tur efter de to førende, og han kørte roligt ind på den sidste podieplads.
Martins Leopard havde været afskrevet i enhver strid, da han gik i spin pga sit ophæng i andet sving på samme sted, som han gik i spin efter sit sammenstød med Lars, og han endte som firer.

Sebring levede op til sit ry som en bane, der er hård ved bilerne, og flere af os skulle passe godt på vores racere allerede efter tredje sving. Det var dog en sjov omgang, godt hjulpet på vej af diverse spin.


Timer 2
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints Pitnummer
Lars 1 D�ktype 7 1 3 2 3 2 2 1
Mikkel 2 D�ktype 9 2 3 2 3 2 1 8
Bjarke 3 D�ktype 11 1 3 2 2 2 1 9
Martin 4 D�ktype 7 2 4 2 3 2 0 7
Niels Udg. 2. omg. dæk D�ktype 11 1 4 2 2 2 0 2
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.