Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Sebring, 1. juni 2009


track

Kørere

Jonas(Kbh), Mikkel(Århus), Simon(Århus), Niels(Århus), Louise(Århus) og Tommy(Kbh)

Kvalifikation kvalvejr

Jonas havde brugt frokostpausen til at træne hårdt på kvalifikationen, der fandt sted i tørvejr. Som den førende fik han lov til at starte kvalifikationen. Da ingen nogensinde havde kørt Sebring før, var det dog umuligt at vurdere hvor god den endelige sum på 24 points var.
Mikkel udfordrede Jonas alvorligt på tiden for at indhente forspringet på 1 point fra første løb, hele 2 minutter var der i forskel på de to, desværre for MIkkel havde han brugt 3 slag mere, så han endte på 25 points og Jonas var derfor stadig på pole.
Simon var tredje kører i kvalifikationen, og han kørte banen rundt på 19 slag, til gengæld havde det også kostet i svingene, og med en tid på 5 minutter gav det et resultat på 30 points.
Niels viste derefter at han bare er hurtig ( i hvert fald til kvalifikation...), da han kørte banen på under 2 minutter, og da han undgik straf og ikke brugte mere end 21 ture, endte han på 22 points og pole foran Jonas.
Næstsidste kører var Louise, der kørte en tur på det jævne og havnede på 27 points til en placering lige foran Simon som næstsidste på gridden.
Tommy havd ikkeklaret sig godt i første løb, så han kørte sidst og kunne udnytte de andres erfaringer. Det forsøgte han på alt hvad han kunne, og han kørte da også engang hurtigt, men også denne gang blev bilen presset lidt for meget i svingene, og dte endte med 26 points, of en startplads som nummer 4 foran Louise og Simon.
Navn Ture Udskridninger Fejl Tid Total
Niels 21 0 0 1:44:91 22
Jonas 20 0 0 4:15:53 24
Mikkel 23 0 0 2:16:81 25
Tommy 20 4 0 2:23:13 26
Louise 22 2 0 3:54:34 27
Simon 19 6 0 5:09:59 30

Løbet l�bsvejr

Ingen havde set Sebring før, så der var en del usikkerhed omkring hvordan bilerne skulle sættes op. De århusianske kørere valgte alle at starte på hårde dæk, mens de københavnske stillede til start på bløde dæk.
Første omgang lagde op til at det skulle blive en gentagelse af sidste løb. På en omgang, hvor mange pressede deres bil hårdt allerede i andet sving, hentede Jonas sig en komfortable føring i Ferrarien, der igen havde held med et kort pitstop.
Noget bagefter, i kampen om andenpladsen, lå Mikkel og Tommy, der også begge pittede kort med held.
Simons Jordan havde en anelse fart, så han havde nappet fjerdepladsen ved at køre uden om pitten, mens Louise kom ind som 5 til pitrunden
Derefter sad tilskuerne og ventede på Niels, og han fik da også raketten ind i sidste sving, desværre kom den aldrig ud igen, da den var blevet så ødelagt undervejs at han kørte den i gruset...


På anden omgang brugte Jonas sit sidste benzinpoint, og blev derfor tvunget til at køre lidt mere forsigtigt. Han holdt dog føringen indtil pitten, hvor han benyttede lejligheden til at skifte til hårde dæk. Det er næsten overflødigt at notere at ferrariholdet igen-igen udførte et perfekt pitstop.
Tommy havde sat godt gang i Minardien i løbet af omganegn, endda i en grad, så han var kørt fra Mikkel og tæt på Jonas. Også Minardifolkene havde et godt pitstop, og de kunne se frem til en spændende afslutning.
Mikkel køret lidt langsommere på anden omgang og tog sig tid i pitten til at reparere lidt på bilen, hvad der gav lidt ekstra luft for Tommy foran, i hvert fald på kort sigt.
I bagenden af feltet havde Louise og Simon en god duel igang, dog pittede Louise kort og Simon langt, så hun fik et lille forspring på den konto.


På sidste omgang betalte Ferrari for ikke at kunne nedgeare hårdt. Tommys Minardi drønede forbi til en sikker sejr.
Der var dog stadig spænding, idet Mikkels Williams brugte omgangen til at hente Jonas, og de fulgtes ad til sidste sving, der skulle vise sig at blive afgørende for den samlede sejr. Mikkel kom igennem sidste sving i et gear lavere end Jonas, men nåede ikke oevr stregen, hvad der gav Jonas en sidste chance for at overhale. Det mislykekdes desværre for ferrari, og derfor kom Mikkel og Williams oevr steregn som toer til en samlet turneringssejr, mens Jonas og Ferrari måtte nøjes med en løbstredjeplads og en turneringsandenplads. Kendetegnende for Ferraris holdning til racerløb, var der ikke noget der fik smilene ferm i den røde lejr.
Louise og Simon fortsatte deres kamp om fjerdepladsen indtil sidste sving, hvor Simon mistede kontrollen over bilen, og den havnede i gruset ved siden af Niels' bil, og Losuie kunne derfor køre sikkert over til en fjerdeplads.

Sebring viste sig at være en særdeles ubehagelig bane at køre på, og flere kørere havde slidt hårdt på deres bil allerede efter de første to sving. Man skal grundigt overveje hvordan man vil køre denne bane, og det ser ud til at være en god idé at spare lidt på bilen i de første to-tre sving. Mange kom i dæk- og benzinproblemer, da flere af svingene virkelig giver problemer på den ene eller anden måde. Det tog os ikke ret lang tid (3-4 timer) at spille, men vi var jo også kun 5 det meste af tiden:-)


Timer 3
Navn Placering Dæktype Dæk Bremser Benzin Karosseri Motor Suspension Pitpoints
Tommy 1 D�ktype 7 3 4 3 3 2 0
Mikkel 2 D�ktype 9 2 3 2 3 2 1
Jonas 3 D�ktype 9 3 3 2 3 2 0
Louise 4 D�ktype 8 2 3 2 3 2 2
Simon Udgået D�ktype 9 2 2 2 2 3 2
Niels Udg. 1. omg. dæk D�ktype 10 1 4 2 2 2 1