Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Watkins Glen

Omrids

Watkins Glen ligger i USA, og den kan spore sin historie tilbage til 1948, hvor første motorløb fandt sted omkring den lille landsby. Fra 1961 til 1980 var den fast stoppested i formel 1-sæsonen.

Banen er en 'glad' bane, forstået på den måde at den ikke stiller de store krav til kørerne, med hensyn til kurvekørsel. Den skal nok blive anset som træls af nogle, for det er afjort muligt at være uheldig med mængden af ettersving.
Det er en hurtig bane, idet svingene lægger op til at man skal bruge en del tid i femte gear. Af samme grund må det klart anbefales at tage sig godt af sin motor inden løbet - det er mest sjovt for de andre, hvis motoren sætter ud midt på en langsside ;-)
Jeg synes ikke banen lægger op til bløde dæk, svingene ser ud til at ligge 'for enden' af terningslagene, og så kan det koste dyrt at slå for lidt; det er begrænset hvor mange points der er til benzin på banen.
Pitten er placeret på en lille langsside, hvor man som oftest er i fjerde gear efter første sving, så tidsmæssigt ser det ud til at blive billigt at pitte langt. De to første pits er placeret, så man kan nå første sving fra pitten i fjerde, så de går nok til de to forreste i gridden.
Vejret ser ikke ud til at komme til at drille, tilsyneladende regner det aldrig i New York - til gengæld brænder de motorer af istedet :-)

Regnchance Sandsynlighed for omskifteligt vejr Sandsynlighed for solskin
20%30%50%
Antal 1-stoppersving Antal 2-stoppersving Antal 3-stoppersving
1110
Længde
166
Banerekord
Niels: 18 - 1:23:75
Est. tid
4.48
Fuldførsels%
89
Overlægningsark
Overlægningsark

Track
L�bsbilledeL�bsbilledeL�bsbilledeL�bsbilledeL�bsbilledeL�bsbilledeL�bsbillede

Sæson Vinder Pole Tid Pointsrapport
2017Niels Niels1:23:7518link
2011Martin Niels1:38:1918link
2011Tomas Mikkel2:10:5020link
2008Bjarke Niels1:45:9719link
2005Niels Louise3:12:8819link
2005Mikkel Mikkel2:15:2720link

Opsætninger for Watkins Glen

Navn Placering Kvalifikation Dæktype Tyres Brakes Fuel Body Engine Suspension Pitpoints Pit År Vejr
Bjarke 1 3 Bl�de d�k 11 1 3 2 2 2 1 2008 omskifteligt
Niels 1 1 Bl�de d�k 11 1 3 2 2 2 1 3 2017 omskifteligt
Martin 1 4 Bl�de d�k 9 1 3 3 3 2 1 4 2011 omskifteligt
Tomas 1 3 Bl�de d�k 9 2 3 2 3 2 1 3 2011 omskifteligt
Mikkel 1 1 Bl�de d�k 7 3 3 3 2 3 1 2005 omskifteligt
Niels 1 3 H�rde d�k 9 2 2 2 3 3 1 2005 omskifteligt
Hans Peter 2 4 Bl�de d�k 9 2 2 3 2 3 1 2008 omskifteligt
Søren Mors 2 3 Bl�de d�k 7 2 3 3 3 2 2 2 2017 omskifteligt
Louise 2 2 Bl�de d�k 9 1 3 2 3 2 2 3 2011 omskifteligt
Bjarke 2 2 Bl�de d�k 11 1 3 2 2 2 1 2 2011 omskifteligt
Martin 2 2 Bl�de d�k 7 3 4 3 2 2 1 2005 omskifteligt
Tomas 2 5 H�rde d�k 5 3 3 3 3 2 2 2005 omskifteligt
Niels 3 1 Bl�de d�k 9 2 4 2 2 2 1 2008 omskifteligt
Søren Mors 3 4 Bl�de d�k 9 2 3 2 2 2 2 4 2011 omskifteligt
Mie 3 5 Bl�de d�k 7 3 3 3 2 3 1 2005 omskifteligt
Carsten 3 2 Bl�de d�k 9 3 3 2 2 2 1 2005 omskifteligt
Michael 3 4 H�rde d�k 9 2 3 3 3 2 0 5 2017 omskifteligt
Hans Peter 3 6 H�rde d�k 10 1 4 2 2 2 1 9 2011 omskifteligt
Martin 4 2 Bl�de d�k 7 2 4 3 2 2 2 2008 omskifteligt
Michaela 4 5 Bl�de d�k 9 2 3 2 2 2 2 5 2011 omskifteligt
Mikkel 4 1 Bl�de d�k 9 2 3 2 3 2 1 1 2011 omskifteligt
Brian Nielsen 4 3 Bl�de d�k 7 3 2 3 3 2 2 2005 omskifteligt
Brian 4 6 H�rde d�k 7 3 4 3 3 2 0 8 2017 omskifteligt
Louise 4 1 H�rde d�k 8 2 2 2 4 2 2 2005 omskifteligt
Kasper 5 7 Bl�de d�k 8 2 2 3 3 2 2 2008 omskifteligt
Christa 5 2 Bl�de d�k 9 2 2 2 2 3 2 4 2017 omskifteligt
Bjarke 5 6 Bl�de d�k 7 3 3 3 2 2 2 2005 omskifteligt
Thomas 5 4 H�rde d�k 6 3 3 3 2 1 2 2005 omskifteligt
Brian Nielsen 6 6 Bl�de d�k 9 3 3 2 2 2 1 2008 omskifteligt
Bruno 6 4 Bl�de d�k 7 4 4 2 2 2 1 2005 omskifteligt
Hans Peter 6 7 H�rde d�k 9 2 3 2 3 2 1 10 2017 omskifteligt
Kasper 6 6 H�rde d�k 6 3 3 2 3 3 2 2005 omskifteligt
Lars 7 5 Bl�de d�k 7 2 4 3 2 2 2 2008 omskifteligt
Niels Udg. 1. omg. 1 Bl�de d�k 11 1 3 2 2 2 1 2 2011 omskifteligt
Henrik Udg. 3. omg. dæk 5 Bl�de d�k 9 2 3 2 2 2 2 5 2011 omskifteligt
Bjarke Udg. 3. omg. motor 5 Bl�de d�k 9 1 4 3 2 2 1 6 2017 omskifteligt
Lars Udg. 3. omg. dæk 3 H�rde d�k 9 1 2 2 3 3 2 1 2011 omskifteligt
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.