Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Hockenheim

Omrids
Hockenheim er en todelt bane, hvor første del består af gode hurtige langsider, mens anden halvdel er en svingkombination, der ikke giver meget plads til improvisation.
Pitplaceringen giver muligheder for lidt flere taktiske valg, eksempelvis kan man fra den forreste blå pit nå ind i første sving på et vellykket pitstop, hvis man er heldig. Det har man 10% chance for. Hvis det lykkes, er der røg til konkurrenterne, men der er selvfølgelig også risikoen for at det hurtige pitstop lykkes og man ikke når ind i svinget, og så er det de andre, der morer sig...

Første sving er meget kort, og sammenholdt med pitafstanden gør det svinget lidt ubehageligt - især i regnvejr. Andet sving (Bremskurve 1) er et halvlangt toersving efter en langside, hvor man kan komme op i femte, her kan man overveje at ofre lidt for at være sikker på at komme ind. Bjarke satsede i 2009 og satte feltet på første omgang i lige netop andet sving, og han blev ikke set siden. Tredje sving (Bremskurve2 + Ostkurve) er et langt treersving igen efter en fin langside, som man kan komme ud af i højt gear, men kun hvis man ligger i yderbanen. Her er det fint at komme kort ind i svinget, men man skal være opmærksom på at yderbanen ikke bliver spærret for en, for så er man på den.
Endnu en langside leder op til sving 4 (Bremskurve 3), som ikke rigtigt føles som et sving, det skyldes nok at det er en etter og rigtigt langt. Den eneste effekt svinget har for mig, er at pilene tillader mig at skifte bane uhæmmet mange gange inde i det for at placere mig bedst muilgt til sidste halvdel.
De resterende tre ettersving (Agip Kurve, Sachs Kurve & Opel Kurve) indgår i en sekvens, hvor det er svært at indhente eller miste ture, når man først er kommet ind. Det kan dog godt være lidt besværligt at ramme det første af de tre sving, især hvis man ikke har placeret sig alt for heldigt i foregående sving (eller kører i regnvejr). Pas på i sidste sving med udskridning - det koster! Hvis det regner kan den være rigtig hård at køre på, for så bliver svingene pludseligt meget, meget korte.

Vejrchancerne betyder at det kan bilve meget interessant taktisk, hvis vejret bliver omskifteligt. Hvis man bliver fanget med tørvejrsdæk i regnvejr, er de sidste 3 sving *meget* trælse...
Regnchance Sandsynlighed for omskifteligt vejr Sandsynlighed for solskin
35%30%35%
Antal 1-stoppersving Antal 2-stoppersving Antal 3-stoppersving
511
Længde
145
Banerekord
Mikkel: 18 - 1:43:37
Est. tid
3.68
Fuldførsels%
95

Track

Sæson Vinder Pole Tid Pointsrapport
2010Bjarke Bent3:47:0020link
2009Bjarke Niels1:32:2519link
2007Bjarke Mikkel1:43:3718link

Opsætninger for Hockenheim

Navn Placering Kvalifikation Dæktype Tyres Brakes Fuel Body Engine Suspension Pitpoints Pit År Vejr
Bjarke 1 2 Bl�de d�k 9 2 3 2 2 2 2 2007 omskifteligt
Bjarke 1 4 Bl�de d�k 9 1 4 2 2 2 2 2009 sol
Bjarke 1 2 Regnd�k 9 1 4 2 2 2 2 2 2010 omskifteligt
Mikkel 2 1 Bl�de d�k 7 2 4 3 3 2 1 2007 omskifteligt
Niels 2 1 Bl�de d�k 11 1 3 2 2 2 1 2009 sol
Niels 2 6 Regnd�k 7 2 4 3 2 3 1 4 2010 omskifteligt
Ruobing 3 5 Bl�de d�k 9 1 3 3 2 2 2 2007 omskifteligt
Martin 3 2 Bl�de d�k 11 1 3 2 2 2 1 2009 sol
Bent 3 1 Regnd�k 7 3 3 2 2 2 1 1 2010 omskifteligt
Lars 4 3 Bl�de d�k 7 2 5 2 2 2 2 2007 omskifteligt
Simon 4 3 H�rde d�k 12 1 3 2 2 2 0 2009 sol
Jens 4 4 Regnd�k 7 2 4 3 2 2 2 6 2010 omskifteligt
Martin 5 7 Bl�de d�k 7 1 4 3 3 2 2 2007 omskifteligt
Simon 5 7 Regnd�k 9 2 3 2 2 2 2 9 2010 omskifteligt
Niels 6 4 Bl�de d�k 9 1 3 2 3 2 2 2007 omskifteligt
Michael Ustrup 6 8 Regnd�k 7 2 4 2 2 3 2 8 2010 omskifteligt
Lars 7 3 Regnd�k 9 2 3 2 2 2 2 3 2010 omskifteligt
Hans Peter 8 5 Regnd�k 9 2 3 2 2 2 2 10 2010 omskifteligt
Alex Udg. 2. omg. bremser 6 Bl�de d�k 9 2 3 2 2 2 2 2007 omskifteligt
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.