Home Stilling Baner Biler Kørere Statistik Omgangstider Galleri Regler Links Formularer Send email Dansk / English

Suzuka

Omrids
Suzuka er en af de faste formel 1 baner, der normalt afslutter F1-sæsonen. Det er også en af de hurtige baner, hvor der ofte er mindst en kører, der mister kontrollen over bilen i en højhastighedskurve.

Banen indeholder et interessant dobbelt-s sving (treersving) til lige at få rystet bilerne lidt rundt, inden turen går til et halvlkangt ettrsving, og ind under broen. For enden af denne korte langside venter der et skarpt ettersving, der drejer 180 grader. Efter endnu en halvkort langside, venter igen et 180-gradersving (toersving), der helt sikkert vil blive besværligt for de, der ikke får yderbanen. Efter dette sving kommer banens længste langside på 35 felter, og det er normalt her, virkelighedens kørere mister kontrollen i det sving, der ikke er et sving på FD-banen. Lige inden opløbssiden rammes, venter der et toersving, hvor de fleste må formodes at bruge benzin, idet man mindst er i femte, når man rammer. Opløbssiden afsluttes af et ettersving på 11 felter,. så der skulle ikke være nogen problemer.

Da der kun er seks sving, er det begrænset hvor meget man kan bruge sine bløde dæk til på denne bane, men på den anden side vil det nok ikke være urealistisk istedet at kunne bruge dem til slipstream-manøvrer, idet farten sjældent er under fjerde gear.
Regnchance Sandsynlighed for omskifteligt vejr Sandsynlighed for solskin
30%30%40%
Antal 1-stoppersving Antal 2-stoppersving Antal 3-stoppersving
321
Længde
145
Banerekord
Niels: 16 - 1:19:31
Est. tid
3.31
Fuldførsels%
96

Track
L�bsbilledeL�bsbilledeL�bsbilledeL�bsbilledeL�bsbilledeL�bsbilledeL�bsbillede

Sæson Vinder Pole Tid Pointsrapport
2014Niels Bjarke2:14:1519link
2010Martin Niels1:19:3116link
2009Niels Niels1:34:4418link
2004Martin Niels1:48:7821link

Opsætninger for Suzuka

Navn Placering Kvalifikation Dæktype Tyres Brakes Fuel Body Engine Suspension Pitpoints Pit År Vejr
Martin 1 2 Bl�de d�k 9 1 3 3 3 2 1 2 2010 sol
Niels 1 4 Bl�de d�k 11 2 5 1 2 1 1 7 2014 sol
Niels 1 1 Regnd�k 7 2 3 3 2 3 2 2009 regn
Niels 2 1 Bl�de d�k 9 1 4 2 3 2 1 1 2010 sol
Bjarke 2 1 Bl�de d�k 9 1 4 2 2 2 2 2 2014 sol
Mikkel 2 2 Regnd�k 8 2 3 3 2 2 2 2009 regn
Simon 3 6 Bl�de d�k 11 1 3 2 2 2 1 8 2010 sol
Christa 3 2 Bl�de d�k 9 2 3 2 2 2 2 1 2014 sol
Sune 3 4 Regnd�k 8 2 2 3 3 2 2 2009 regn
Bjarke 4 3 Bl�de d�k 9 1 4 2 2 2 2 10 2010 sol
Søren Mors 4 3 H�rde d�k 9 1 4 2 2 2 2 10 2014 sol
Bjarke 4 2 Regnd�k 7 3 3 3 3 2 1 2009 regn
Lars 5 4 Bl�de d�k 9 1 3 2 3 2 2 3 2010 sol
Lars 5 5 Regnd�k 8 2 4 3 2 2 1 2009 regn
Hans Peter 6 5 Bl�de d�k 9 2 3 2 2 2 2 9 2010 sol
Kasper 6 7 Regnd�k 7 3 3 3 3 2 1 2009 regn
Simon 7 6 Regnd�k 7 2 3 3 2 3 2 2009 regn
1 er forreste pit (tættest på første sving), 10 er bageste.